شناسهٔ خبر: 55566509 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

اگر ماینکرفت یک بوردگیم بود، چه شکلی می‌شد؟

یک بازی مستقل درخشان دیگر

صاحب‌خبر -

هر زمانی که احساس می‌کنم بازی‌های ویدیویی به بن‌بست رسیده‌اند و حداقل تا مدت‌ها نمی‌توان انتظار یک عنوان متفاوت را داشت سراغ بازی‌های ایندی یا مستقل می‌روم. خوشبختانه استیم با ابزارهای متنوعش این اجازه را می‌دهد تا دقیقا به همان چیزی برسید که انتظارش را دارید. گرچه بوردگیم ماینکرفت در دسترس است و شما می‌توانید آن را از فروشگاه‌ها خریداری کنید، اما StackLands در قالب یک بازی ویدیویی ظاهر می‌شود و اصلا نمی‌شود از آن گذشت.

StackLands چیست؟ یک بازی مستقل که تنها ۷۰ مگابایت حجم دارد و توسط استودیو Sokpop Collective ساخته شده. می‌توانیم سبک StackLands را بقا/کارتی بدانیم. جایی که شما با چیزی غیر از کارت‌ها سر و کار ندارید و به همین خاطر حین تجربه بازی فقط از موس‌تان استفاده می‌کنید. این دقیقا همان ترکیبی است که می‌تواند برای مواقع خستگی و بی‌حوصلگی طلایی محسوب شود.

StackLands StackLands StackLands StackLands

تقریبا تمام مکانیزم‌های ماینکرفت در StackLands وجود دارد، از ویلجرها گرفته تا تمام منابعی که برای ساخت و ساز باید جمع‌آوری کنید. تنها تفاوت اینجاست که خبری از یک محیط سه‌ بعدی برای گشت و گذار نیست. همه چیز روی زمین و در چهارچوب یک بازی فکری یا همان بوردگیم پیش می‌رود. شما کارت ویلجرها را روی درخت می‌گذارید تا آن‌ را قطع کنند، سپس سراغ سنگ و غذا و ساخت و ساز می‌روید. بازی فوق‌العاده ساده است و اگر کمی عناوین بقا را تجربه کرده باشید به سادگی می‌توانید با آن ارتباط برقرار کنید.

یکی از ویژگی‌های جالب StackLands این است که محتوای فوق‌العاده زیادی را برای کاربران در نظر گرفته. حتی با وجود شکست دادن باس‌فایت اول، بازی نزدیک به رسیدن به خط پایان هم نمی‌شود. اینجاست که StackLands با الهام از کلش آو کلنز شما را به یک جزیره دیگر می‌برد و دوباره کار را از صفر شروع می‌کند. البته با این تفاوت که می‌توانید به عقب برگردید و نفرات و برخی از کارت‌های ارزشمندتان را به این جزیره جدید بیاورید. StackLands به عنوان یک بازی بقا تلاش می‌کند تا کاربر را به شدت تحت فشار قرار دهد.

StackLands StackLands StackLands StackLands StackLands StackLands StackLands StackLands

این فشار از غذا شروع می‌شود و به حس ناامنی می‌رسد. بهرحال موجودات شیطانی و عجیب در این دنیای کاغذی حضور دارند و می‌توانند به سادگی باعث شکست خوردن شما شوند. اگر تمام نفراتتان را از دست بدهید کار تمام است و باید بازی را از اول شروع کنید! به طور کلی StackLands با ایده گرفتن از بازی‌های مشابه و پیاده‌سازی درست تمام ایده‌هایش توانسته به یک بازی موفق تبدیل شود. شما می‌توانید رضایت کاربران را نسبت به بازی در صفحه استیم آن و با نقدهایی که Overwhelmingly Positive (فوق‌العاده مثبت) هستند تماشا کنید!

فقط یک نکته مهم را مد نظر داشته باشید، StackLands آنقدر اعتیادآور است که می‌تواند به سرعت یک روز شما را از آن خود کند. پس حواستان به این مسئله باشد!

  • معرفی بازی Expedition Zero 
  • معرفی بازی Mushroom Wars 2
  • معرفی بازی Workshop Simulator

نظر شما