شناسهٔ خبر: 55564337 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس شورای شهر قزوین:

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهری قزوین مورد توجه ویژه قرار گیرد

رئیس شورای شهر قزوین گفت: از شهردار قزوین و مجموعه مدیران شهری می‌خواهیم که در راستای چارچوب تعیین شده از سوی شورای اسلامی شهر، اقدام در راستای تقویم زمان بندی تحقق بودجه و اجرای طرح‌های شهری نیمه تمام و شفاف سازی هزینه‌ها و بودجه را در دستور کار خود قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، علی فرمانی در جلسه علنی شورا به اهمیت تحقق بودجه شهرداری قزوین در سال جاری اشاره کرد و گفت: موضوع قابل تاملی که در ارائه خدمات بسیار حائز اهمیت بوده و تاثیر مستقیمی بر  شهر و شهروندان دارد، بحث منابع مالی شهرداری است.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: علی‌رغم بودجه 2200 میلیارد تومانی شهرداری قزوین که باید در سال جاری محقق شود، متاسفانه در چند ماه گذشته مبلغ بسیار ناچیزی محقق شده است و در این زمینه پیش بینی راهکارهایی جهت اصلاح نظام درآمدی شهرداری و کسب درآمدهای سالم برای مدیریت بهینه شهر ضروری است.

وی با تاکید بر این نکته که  مجموعه شورا و شهرداری باید در تعامل با هم و تعامل بین دستگاهی با نهادهای خدمات‌رسان خارج از بدنه شهرداری باشند افزود: برای ساختن شهری آباد برای شهروندان نیازمند تحقق این مهم هستیم بر این اساس ضرورت دارد شهروندان را به عنوان وجه مشترک تمام برنامه‌ها و طرح‌ها در هر سطح و جایگاهی، مخاطب اصلی خود دانسته و با هم اندیشی و همفکری نسبت به رفع موانع و ارایه خدمات شایسته به شهروندان اقدام کنیم.

 این مسئول بر لزوم توجه به نظرات نخبگان و متخصصین در اداره شهر قزوین تاکید کرده و گفت: استفاده از نظر محققان، نخبگان، متخصصین و صاحب نظران و روش‌های علمی برای اداره شهر موضوعی است که به نظر می‌رسد مغفول مانده است؛ اگر مدیریت شهری برمبنای روش‌های علمی و اصولی مدیریت شود، پیشرفت و انسجام بیشتری به وجود خواهد آمد و قزوین به شهری برخوردار و شهری برای زندگی بهتربرای شهروندان تبدیل خواهد شد.

وی با تاکید براینکه ما باید پاسخگویی به مطالبات و انتظارات شهروندان را مهم‌ترین برنامه و اولویت خود بدانیم خاطر نشان کرد: هر شهروندی حق دارد از جزئی‌ترین اقدامات مدیریت شهری آگاهی یابد و ما نیز وظیفه داریم تا اقدامات و فرآیندها را به صورت روشن برای مردم بازگو کنیم.

نظر شما