شناسهٔ خبر: 67549946 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

مکتب کربلا زمینه فیض را برای همه گروه‌های جامعه فراهم کرده است

بندرعباس- نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در بررسی چرایی ماندگاری مکتب کربلا گفت: مکتب کربلا زمینه فیض را برای همه گروه‌های جامعه فراهم کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده شنبه شب در هیأت رزمندگان اسلام بندرعباس با اشاره به جاودانگی مکتب عاشورا و لزوم توجه به راز و رمز این ماندگاری، اظهار کرد: قطع به یقین همراه بودن اراده و خواست خداوند با مکتب انسان‌ساز کربلا و عاشورا نخستین دلیل برای ماندگاری این مکتب عظیم الهی است.

وی افزود: کربلا منبع بزرگی از ایثار، توکل، توجه و ارزش‌های انسانی است؛ امام حسین علیه السلام در کربلا را باید منبع بزرگ عمل به تمام دستورات الهی و جمع تمام حسنات دانست از این رو عنایت خداوند شامل حال کربلایی‌های عاشورایی شده است و خداوند متعال به پاس اخلاصی که شهدای کربلا و امام شهدا به خرج دادند قلوب مردم را متمایل به آن‌ها کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، تصریح‌کرد: کربلا به الگویی تمام عیار برای بندگی تبدیل شده است و همین امر نیز باعث می‌شود که این مکتب همواره پویا باشد و مراسم آن هر ساله پرشور تر از سال‌های قبل برگزار شود.

عبادی زاده عنوان کرد: دیگر علت ماندگاری و جاودانگی انقلاب بزرگ کربلا این است که در این مکتب زمینه برای فیض همه گروه‌ها فراهم است و نور هدایت سید الشهدا علیه‌السلام به تمام افراد جامعه می‌رسد از این رو شاهدیم که در مجالس حسینی از فقها و عارفان گرفته تا افراد بی‌سواد و فقیر متنعم می‌شوند و همه اقشار فارغ از اینکه چه جایگاه و منصب دنیایی داشته باشند بر خوان با برکت امام حسین (ع) بهره‌مند هستند.

امام جمعه بندرعباس، حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام را قدیم الاحسان و دائم الخیر معرفی کرد و گفت: کسانی که در دستگاه سید الشهدا علیه‌السلام تلاش می‌کنند و فعالیت‌شان را در راستای روشن نگه داشتن چراغ مجالس اهل بیت منطبق می‌کنند بایستی قدر خود را بدانند چرا که فعالیت در دستگاه امام حسین علیه السلام هم در دنیا و هم در آخرت دستگیر مریدان مکتب حسینی خواهد بود و آثار و برکات بی‌شماری به همراه دارد.

نظر شما