شناسهٔ خبر: 55553296 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خبر داد:

حذف امضاهای طلایی از صدور پروانه ساختمانی در شهرداری اصفهان

مهدویان با بیان اینکه اکنون صدور پروانه ساختمان به طور کامل الکترونیکی انجام می شود گفت: با طراحی فرآیند هوشمند سازی فرآیندها در شهرداری اصفهان، امضاهای طلایی در روند صدور پروانه ساختمان حذف شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، «وحید مهدویان» در نشست با خبرنگاران که در مرکز همایش های بین المللی شهرداری اصفهان برگزار شد، با اشاره به الکترونیکی کردن فعالیتهای مرتبط با شهرداری وهوشمند سازی و پاسخ گویی به مراجعین از طریق ربات های هوشمند اظهار داشت: با تحقق این مهم و با الکترونیکی شدن فرایندهای ساخت و ساز و اخذ پروانه، اعمال نظرات شخصی و سلیقه‌ای در مناطق مختلف حذف و ضابطه و روال قانونی در سیستم پیاده شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه فرآیند دریافت پروانه در حال حاضر به طور کامل الکترونیکی انجام می شود،افزود: مالک قادر است کل فرآیند را تحت نظارت و کنترل داشته باشد و همه محدودیت‌ها و ظرفیت‌های ملک خود را بشناسد‌.

وی با اشاره به راه اندازی «سامانه هوشمند توسعه شهری» از ابتدای تیر امسال در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، خاطرنشان کرد: از ابتدای تیر تا ۱۲ مرداد امسال ۹۸۸ درخواست پروانه ساختمانی در این سامانه ثبت شد که نسبت به سال گذشته رشد ۲۳۷ درصدی دارد.

 

مهدویان با بیان اینکه بطور متوسط سالیانه بین چهار تا پنج هزار پروانه ساختمانی در اصفهان صادر می شود، اضافه کرد: اگر برای صدور هر پروانه ساختمانی ۱۰ سفر درون شهری صورت می گرفت با الکترونیکی شدن فرایندها، این سفرها و همچنین حدود ۶۰ هزار استعلام حذف می شود.

 

وی ادامه داد: در این معاونت هشت محور راهبردی بودن، زمینه‌بندی، قانون‌مندی و شفافیت، هوشمندسازی، تعامل سازنده با داخل شهرداری و دستگاه‌های خارج از آن، مانع زدایی در ارائه خدمات و برون سپاری فعالیت‌های قابل بارگزاری به متخصصان مد‌نظر  قرار دارد.

 

راه‌اندازی قرارگاه باز آفرینی و تولید مسکن در شهرداری اصفهان

 

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه باز آفرینی و تولید مسکن در شهرداری، خاطرنشان کرد: هدف از راه اندازی این قرارگاه بازآفرینی بافت فرسوده شهر است چرا که در حال حاضر ۹۹ محله ناکارآمد در شهر وجود دارد، البته امسال در بودجه ۱۴۰۱ به ۳۰ محله در قالب اجرای پروژه محله‌محور با نگاه به توسعه محله‌ها در رویکردهای مختلف توجه ویژه شده است.

 

تشکیل قرارگاه بازآفرینی شهری با هدف بازآفرینی بافت‌های فرسوده

 

مهدویان با اشاره به تهیه سند باز آفرینی برای محله‌های شهر و شناسایی 99 محله ناکارآمد براساس معیارها اظهار کرد: ۳۰ محله به عنوان هدف سال جاری در طرح سند بازآفرینی و تولید مسکن مشابه محله همت آباد انجام خواهد شد.

 

شناسایی  و معرفی ساختمان های ناایمن به ستاد مدیریت بحران اصفهان

مهدویان با اشاره به شناسایی ساختمان های ناایمن از سال1395 تصریح کرد: بعد از حادثه ساختمان پلاک تهران و قبل از ریزش ساختمان متروپل، کمیته ساختمان‌های آسیب پذیر تشکیل شد و لیست ساختمان‌های بلند مرتبه، ساختمان‌های عمومی خطر آفرین و ساختمان‌های فاقد پایان کار از مناطق احصا شد. کمیته مشترک بین معاون راه و شهرسازی، آتش نشانی و نظام مهندسی تشکیل شد و بازدید مستمر از ساختمان‌های ناایمن انجام شد.

 

وی با بیان اینکه  دستور تخریب ۱۰ ساختمان ناایمن شهر صادر شده است گفت: تعداد 100 ساختمان ناایمن‌تر توسط کمینه مشترک به ستاد بحران استان اعلام و مراحل قضایی آن در حال پیگیری است. به شهرداری‌های مناطق ابلاغ شده تا به مالکان اخطار دهند و در صورت عدم پیگیری به ستاد بحران اعلام و دستور قضایی صورت گیرد.

 

اعطای بسته های تشویقی برای احیای بافت فرسوده

 

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اضافه کرد: ضوابط تشویقی بافت فرسوده، کلیه پلاک‌ها به غیر از بافت تاریخی یک طبقه آزاد بر منطقه می‌توانند بسازند، همچنین در صورت اقدام تجمعی دو طبقه آزاد مجوز داده می‌شود همچنین ۷۰ درصد تخفیف صدور پروانه به بافت فرسوده تعلق می‌گیرد.

وی اظهار کرد: سال‌های گذشته در کمیسیون ماده ۱۰۰ توافقات خارج از رأی اتفاق می‌افتاد که با دستور شهردار اصفهان ملزم شدیم هیچ توافقی در حوزه ماده ۱۰۰ اتفاق نیفتد و فقط بر اساس قوانین به قاضی پرونده پیشنهاد راه حل داده شود خاطر نشان کرد: درآمد شهرداری از کمیسیون ماده ۱۰۰، سه دهم درصد است که عدد و رقم چشمگیری نیست و با حذف برخی موارد از کمسیون ماده ۱۰۰ اتفاق خاصی در کمبود بودجه نمی افتد.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/126

نظر شما