شناسهٔ خبر: 55544316 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سایت سعودی: ریاض و شرکت های جاسوسی اسرائیل همکاری تنگاتنگی را آغاز کرده اند

تهران - ایرنا، یک سایت مخالف حکومت سعودی بر اساس منابع خود نوشت: عربستان و شرکت های جاسوسی رژیم اسرائیل در چارچوب اجرای برنامه ای تحت عنوان "سایبرک" علیه شهروندان عربستان سرمایه گذاری زیادی کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش امروز (چهارشنبه) ایرنا، سایت "سعودی لیکس" که از آن به عنوان یکی از سایت های مخالف حکومت سعودی یاد می شود، در گزارشی به نقل از منابعی نوشت: مسئولان سعودی قراردادهای سرمایه گذاری بزرگی را با شرکت های جاسوسی اسرائیل در چارچوب آغاز برنامه "سایبرک" برای توسعه بخش امنیت سایبری در عربستان امضا کرده اند.

سایت "سعودی لیکس" به نقل از این منابع که از آنها به عنوان "منابع آگاه" یاد کرد، افزود: این قراردادها شامل هزینه کردن ماهیانه میلیون ها دلار برای وارد کردن مدرن ترین فناوری های جاسوسی و نظارت اسرائیل بر عربستان برای توسعه توان سعودی ها در این زمینه است.

این منابع گفتند: روابط سری رو به رشد امنیتی شرکت های جاسوسی اسرائیلی رکن آغاز برنامه سایبرک برای توسعه بخش امنیت سایبری سعودی است.

برپایه این گزارش، برنامه سایبرک توسط سازمان ملی امنیت سایبری عربستان آغاز شد و مقامات سعودی گفتند که یکی از راهکارهای اصلی دستیابی به اهداف استراتژی ملی امنیت سایبری است.

آنها هدف از این برنامه را توسعه و ایجاد ظرفیت‌های ملی تخصصی در زمینه‌های امنیت سایبری، بومی‌سازی فناوری امنیت سایبری و محتوای آموزشی در این زمینه و تشویق صنایع بومی و نوآوری در حوزه امنیت سایبری در عربستان دانستند.

برپایه این گزارش، این اقدام جدید پس از آن صورت گرفت که منابع سعودی اخیرا از یک گزارش امنیتی محرمانه پرده برداشتند که به دربار سلطنتی ارجاع شد و برنامه‌های عربستان برای نظارت و جاسوسی از شهروندان و مسافران به این کشور را برملا می کرد.

نظر شما