شناسهٔ خبر: 55554843 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

سرمایه‌گذاری‌های هنگفت سعودی در شرکت‌های جاسوسی صهیونیستی

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی:پایگاه خبری سعودی لیکس به نقل از منابع خود گزارش داد : مسئولان سعودی قراردادهایی منعقد کرده‌اند که شامل سرمایه گذاری‌های کلان در شرکتهای جاسوسی اسرائیلی است.پایگاه خبری سعودی لیکس به نقل از این منابع گزارش داد، مسئولان سعودی قراردادهایی منعقد کرده‌اند که شامل سرمایه گذاری‌های کلان در شرکت‌های جاسوسی اسرائیلی است. این همکاری در راستای برنامه «سایبرک» در زمینه توسعه بخش امنیت سایبری عربستان است.
به گفته این منابع، این قراردادها شامل صرف میلیون‌ها دلار به صورت ماهانه برای واردات مدرنترین ابزارهای جاسوسی صهیونیستی به عربستان سعودی است تا این کشور بتواند توانمندی خود را در این زمینه ارتقا بخشد.
منابع مذکور ادامه دادند: روابط مخفیانه و رو به رشد با شرکت های جاسوسی اسرائیلی، نقطه ثقل راه‌اندازی برنامه سایبرک برای توسعه بخش امنیت سایبری سعودی است. سازمان ملی امنیت سایبری سعودی در توجیه همکاری خود با صهیونیست‌ها در زمینه جاسوسی ادعا کرد که راه اندازی برنامه سایبرک، یکی از توانمندسازی های اصلی برای دستیابی به اهداف راهبردی در زمینه امنیت سایبری به شمار می‌رود.
از طرفی،منابع خبری از برگزاری رزمایش مشترک میان ریاض و واشنگتن در غرب عربستان خبر دادند.خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) اعلام کرد : پرسنل پیاده نظام نیروی دریایی عربستان و آمریکا وارد بندر “ینبع″ در غرب و مرکز عربستان شدند.طبق این گزارش، این نیروها به منظور برگزاری رزمایش مشترک موسوم به “الغضب العارم ۲۲” (خشم کوبنده ۲۲) وارد بندر ینبع شده‌اند.

نظر شما