شناسهٔ خبر: 55539945 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

22 نکته از لیگ برتر ایران در آستانه لیگ 22

بیست و دومین دوره لیگ برتر ایران از جمعه شروع می شود. در آستانه شروع فصل جدید، به مرور 22 نکته درباره لیگ 22 می پردازیم.

صاحب‌خبر -

جی پلاس، بیست‌ودومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران از روزجمعه 21 مرداد آغاز خواهد شد و 16 تیم برای کسب جام طلایی به رقابت می پردازند.

فوتبال 360 نوشت: پس از تعطیلی دو ماهه لیگ برتر، بیست‌ودومین دوره از این مسابقات آغاز خواهد شد. قبل از آغاز این فصل از لیگ، 22 نکته خواندنی از این مسابقات مرور شده است.

1- این دوره از لیگ 21 مرداد آغاز می‌شود تا پس از 2 فصل، تقویم لیگ به دوران قبل از کرونا بازگردد.

2- در این فصل هیچ تیم تازه‌واردی در مسابقات شرکت نمی‌کند تا تعداد تیم‌های حاضر در تاریخ این مسابقات، 46 باقی بماند.

3- با سقوط فجرسپاسی و پدیده، شهرهای شیراز و مشهد دیگر در لیگ برتر نماینده ندارند اما با صعود مس کرمان پس از 8 دوره و ملوان بندرانزلی بعد از 6 فصل به لیگ برتر، تعداد شهرهایی که در لیگ برتر نماینده دارند، 12 باقی ماند که این رکورد بیشترین شهر در تاریخ لیگ برتر است.

4- پرسپولیس با 7 قهرمانی پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر است و پس از آن سپاهان با 5 و استقلال با 4 قهرمانی قرار دارند.

5- استقلال با در نظر گرفتن احکام کمیته انضباطی، با 1163 امتیاز رکورددار تاریخ لیگ برتر است. پرسپولیس 32 امتیاز کمتر از این باشگاه دارد و 1131 امتیازی است. سپاهان هم با 1081 سوم است.

6- در این دوره 7 مربی برای نخستین‌بار در لیگ برتر مربیگری می‌کنند که 3 مربی خارجی و 4 مربی داخلی هستند. حمید مطهری، فرزاد حسین‌خانی، مازیار زارع و رضا پرکاس مربیانی هستند که برای اولین‌بار در این دوره سرمربیگری می‌کنند.

7- دربین تیم‌های این فصل 6 تیم سرمربی تیمشان را تغییر دادند و 10 تیم تغییری در کادر فنی نداشتند.

8- محمدرضا خلعتبری با 431 بازی، بین بازیکنان فعلی رکورددار بیشترین بازی است و در رده چهارم تاریخ لیگ برتر است. این بازیکن با 77 پاس گل در این زمینه هم رکورددار است.

9- دیگر چهره رکورددار این فصل امیر قلعه‌نویی است که با 5 قهرمانی، پرافتخارترین مربی است. این مربی با 547 بازی مربیگری، باسابقه‌ترین مربی تاریخ لیگ برتر است.

10- قربان بردیف سرمربی ترکمنستانی تراکتور با 69 سال سن، مسن‌ترین مربی این فصل از لیگ است.

11- مازیار زارع با 37 سال سن جوان‌ترین مربی این دوره است. این مربی با ملوان موفق به صعود به لیگ برتر شد.

12- چهار تیم پرسپولیس، استقلال، سپاهان و ذوب‌آهن تنها تیم‌هایی هستند که در تمام ادوار لیگ بازی کرده‌اند. 

13- پس از آنکه 2 دوره متوالی در آغاز لیگ، خبری از مربی خارجی نبود، در این فصل استقلال و سپاهان با ریکادو سا پینتو و ژوزه مورایس از پرتغال مربی هستند و قربان بردیف از ترکمنستان سرمربی تراکتور است.

14- سجاد شهباززاده ، لوسیانو پریرا، کی‌روش استنلی و گادوین منشا بازیکنان شاغل در لیگ هستند که سابقه آقای گلی در مسابقات را دارند.

15- هشت بازیکن از بازیکنان حاضر در لیگ بیست‌ودوم، سابقه آقای پاس گلی در این مسابقات را دارند. سعید صادقی، سروش رفیعی، میلا جهانی، محمد کریمی، کاوه رضایی، وحید امیری و محمدرضا خلعتبری بازیکنانی هستند که قبلاً سابقه دریافت این عنوان را داشته‌اند.

16- لوسیانو پریرا با 95 گل، بهترین آمار گلزنی را بین بازیکنان شاغل در تاریخ لیگ برتر دارد.

17- در بین دروازه‌بان‌های شاغل در لیگ، شهاب گردان و حامد لک رکورددار بیشترین کلین‌شیت هستند. این 2 دروازه‌بان 104 کلین‌شیت در تاریخ لیگ برتر دارند.

18- مهم‌ترین رکورد باقی‌مانده از فصل قبل، شکست‌ناپذیری استقلال است. این تیم رکورد 30 بازی متوالی بدون شکست دارد و باید دید این رکورد را تا چه هفته از لیگ ادامه خواهد داد.

19- پس از آنکه 2 فصل قبلی لیگ بدون تماشاگر آغاز شد، این دوره از لیگ با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا با حضور تماشاگر خواهد بود.

20- از مربیان شاغل، امیر قلعه‌نویی و یحیی گل‌محمدی تنها مربیانی هستند که سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارند.

21- پرسپولیس با ثبات‌ترین نیمکت لیگ را دارد و یحیی گل‌محمدی از لیگ نوزدهم هدایت آن را برعهده دارد.

22- مسعود شجاعی و وریا غفوری تنها بازیکنان این دوره هستند که سابقه مربیگری در این مسابقات را دارند.

نظر شما