شناسهٔ خبر: 55534494 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیام تبریک مسوولان گلستانی به مناسبت روز خبرنگار

گرگان-ایرنا- مسوولان و مقامات گلستانی در پیام‌های جداگانه‌ای ضمن گرامی‌داشت ۱۷ مرداد، روز خبرنگار، از تلاش اصحاب رسانه قدردانی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: خبرنگاران به عنوان روشنگران افکار جامعه و کسانی که همواره با خدمات صادقانه خود در راستای اطلاع رسانی دقیق و صحیح و آگاهی‌بخشی به آحاد ملت تلاش می‌کنند، دارای جایگاهی قابل تقدیر و سپاس هستند.

شعبان شتابی جویباری  افزود:هفدهم مرداد، روز خبرنگار که به مناسبت شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی، نامگذاری شده است، فرصت مغتنمی است برای قدردانی از تمام کسانی که با قلم و اندیشه خود در جهت رشد و ارتقای سطح اطلاعات جامعه، از هیچ کوششی دریغ نکرده و گاها در سخت‌ترین شرایط و با وجود مرارت‌های فراوان در روشن نگاه‌داشتن شعله حقیقت هیچ‌گاه از پا ننشسته‌اند.

وی اظهار داشت: اطمینان دارم که خبرنگاران با اقدامات جهادی و کنش‌های فعالانه و مسئولانه خود، در ارتقاء سطح آگاهی مردم نسبت به مسائل حوزه‌های مختلف همچون گذشته نقشی اثربخش خواهند داشت.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان  هم با صدور پیامی گفت:  رسیدن به توسعه بدون بهره مندی از ظرفیت خبرگزاری ها، رسانه ها و مطبوعات امکان پذیر نیست و خبرنگاران با قلم صادقانه خود با بالا بردن سطح آگاهی جامعه،  مسیر رشد و تعالی را فراهم می کنند. 

عیسی بابایی افزود: امروز رسالت نخست خبرنگاران آگاهی و اطلاع رسانی به موقع  از فعالیت دستگاه ها درخصوص نحوه خدمات رسانی و رفع محرومیت از چهره استان و نقد و بررسی آن برای عموم جامعه است.

وی اظهار داشت: مایه ی خرسندی است که رسانه های استان گلستان  با پایبندی به میثاق های حرفه ای خود در کنار کمیته امداد امام خمینی(ره) حضور فعال در عرصه جلب کمک‌های مردمی و در نهایت کمک به خانواده های نیازمند را داشته اند، امیدوارم این نگاه تداوم یافته و در راستای محرومیت زدایی و انعکاس خدمات این نهاد به اقشار کم درآمد جامعه گامهای موثری برداشته شود.

پیام تبریک مسوولان گلستانی به مناسبت روز خبرنگار


مدیرکل شیلات گلستان هم به مناسبت روز خبرنگار گفت: «روشنگری، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی رسالتی است که خبرنگاران و روزنامه نگاران برای پیشرفت هر جامعه ای برگزیده اند.

اسماعیل جباری افزود: خبرنگاران در واقع مدافع حقوق مردم و تصویرگر روایات زندگی و تحولات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه هستند و جایگاه آنان در شفاف سازی مسائل و ایجاد زیرساخت های مناسب در مسیر رشد و توسعه غیرقابل انکار است.

وی اظهار داشت: روز خبرنگار فرصتی مغتنم جهت پاسداشت مقام و جایگاه مردان و زنانی است که دفاع از حقوق عمومی مردم و تنویر افکار عمومی جامعه در جهت نیل به اهداف توسعه را سرلوحه اقدامات خود قرار داده اند.

وی بیان کرد: اداره کل شیلات گلستان همواره در طول فعالیت و خدمت خود، از روشنگری و حمایتگری اصحاب رسانه استان بهره برده و اکنون نیز در سایه دولت مردمی و خدمتگزار، در راستای نیل به اهداف خود و انعکاس تلاش ها و فعالیت های صورت گرفته در زمینه رشد تولید آبزیان و رونق اقتصاد استان، دست قشر زحمتکش خبرنگار را به گرمی می فشارد. 

جباری افزود: امیدوارم استان گلستان بتواند در سایه توجهات امام زمان (عج)، رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) و با حمایت های خبرنگاران روشنگر و عدالت پیشه، حرکت در مسیر آبادانی و پیشرفت جامعه را بیش از پیش طی نماید. 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان هم گفت: هفدهم مرداد یادآور تلاش، فداکاری و ایثار خبرنگارانی است که برای تحقق رسالت خود، از هیچ کوششی دریغ نداشتند و در این راه به امید جهانی بهتر جان خود را تقدیم کردند.

محمد احمدی افزود: تقارن روز خبرنگار با عاشورای حسینی فرصت مغتنمی است تا از قلم ارزشمند شما خبرنگاران که در راستای حفظ رسالت پیام عاشورا که همان آزادگی است تقدیر کنم لذا برخود وظیفه می دانم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی، روز خبرنگار را به همه فعالان این عرصه تبریک عرض نمایم و آرزوی سلامتی، سرافرازی و توفیق روزافزون را از درگاه حضرت احدیت داشته باشم.

سرپرست اداره کل استاندارد گلستان هم در پیامی گفت:چه سخنی می توان در باب اصحاب قلم گفت با این واژگان الکن، جایی که صاحب عالم، در باب قلم در کتاب آسمانی خود سخن می گوید و بر آن سوگند یاد می کند.

سید مهدی حسینی افزود: به راستی که وجود خبرنگار در یک جامعه، نوید بخش تحقق جامعه مدنی و آزاد است. چرا که  جامعه مدنی و بیداری امروز، شکل نمی گرفت اگر مصادیق آیه مبارکه "و ما یسطرون"، قلم نمیزدند، خون نمی ریختند و بهای واژگان آزادی و انسانیت را نمی پرداختند.

وی اظهار داشت: ۱۷ مرداد ماه را که به یاد شهید خبرنگار، محمود صارمی  به نام «روز خبرنگار» نامگذاری شده است، غنیمت دانسته؛ محضر تمامی تلاشگران بنام و ساعی حوزه خبررسانی  تبریک عرض می نماییم؛ اهتمام مجدانه این عزیزان را در انتشار و انعکاس اخبار اقدامات و فعالیت های کشور و دولت که موجب نشر اطلاعات، آگاهی مردم شریف و تقویت سرمایه اجتماعی خدمتگزاران مردم در بین آنان می گردد؛  پاس می داریم. 

مدیر کل آموزش و پرورش استان در پیامی به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار، ضمن تبریک این روز به تمامی خبرنگاران کشور، از سخت کوشی، آگاهی رسانی و صداقت در رساندن اطلاعات و اخبار صحیح قدردانی کرد.  

سیدرضا نظری گفت: "ارتباط و آگاهی" از ویژگی های عصر ارتباطات و اطلاع رسانی است که باعث توسعه یافتگی جوامع شده و نقش مطبوعات و رسانه ها در این راستا کاملا مشهود می باشد.   

وی اظهار داشت: خبرنگاران، نخبگانی هستند که که شرف خود را در گرو آگاهی رسانی و اطلاع دادن دقیق به جامعه گذاشته اند، بی شک رشد و ارتقاء سطح اطلاعات جامعه مرهون خدمات این عزیزان است. 

وی افزود: روز خبرنگار تداعی گر یاد و خاطره شهید عرصه اطلاع رسانی " محمود صارمی " می باشد که با خون خود حیات تازه ای به عزت خبرنگاران بخشید.

پیام تبریک مسوولان گلستانی به مناسبت روز خبرنگار


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان هم ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی به مناسبت سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار تبریک گفت و اظهار داشت: ۱۷ مرداد سالروز شهادت خبرنگار شهید محمد صارمی؛ روز بزرگی است که آحاد جامعه خدمات تلاشگران عرصه خبر و رسانه را ارج می‌نهند تا راه و رسم حرفه‌ای و اخلاقی آن شهید گرانقدر و آگاهی بخشی به جامعه تداوم یابد.

اسرافیل وزیری افزود: همچنین تقارن ایام سوگواری محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی با هفته خبرنگار در سال جاری؛ فرصتی ارزشمند برای توجه، تعمق، تبیین و تبلیغ حقانیت و فلسفه وجودی عاشورا و قیام کربلا را فراهم آورده است. عاشورایی که امام حسین (ع) در آن فریاد آزادگی و  هیهات منا الذله سر داد و  برای تمام تاریخ مصباح الهدی و سفینه النجاه شد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گلستان به مناسبت۱۷ مرداد گفت: روز خبرنگار یادآور قسم گران بهای حضرت حق به قلم است و تاکید بر آنکه صاحبان اندیشه و قلم، رسالتی بس سنگین تر از سایر اقشار جامعه بر دوش می کشند، به ویژه امروز و در عصر ارتباطات و فناوری های اطلاع رسانی که بنگاه های بزرگ رسانه ای در کنار شبکه های اجتماعی در انتشار بی وقفه اطلاعات، همراه و همگام پیش می روند، رسالت و مسئولیت خبرنگاران و صاحبان قلم به مراتب بیشتر، حساستر و پرمخاطره تر از گذشته شده و لزوم شناخت و تسلط بر سواد رسانه را نسبت به فضای موجود بیش از پیش نمایان می کند.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان به مناسبت روز بزرگداشت مقام خبرنگار گفت: خبیر به معنی آگاه و یا عالِم به پوشیده ها، یکی از نام های خداوند است که در قرآن مجید ۴۵ بار از آن یاد شده و  خبرنگار برگرفته از چنین مفهوم بلندی است که فراتر از حرفه و شغل، پرچم و رسالت " آگاهی بخشی " را بر دوش می کشد.

ابوالفضل فرجی افزود: در جهان معاصر اهمیت و حساسیت خبرنگاری و نهاد رسانه اعم از مکتوب، تصویری و مجازی به بالاترین سطح خود رسیده است؛ به گونه ای که سیاست، فرهنگ، اجتماع و حتی اقتصادِ رسانه ای شده بخشی از واقعیت پیش روی ما را تشکیل می دهد و از سوی دیگر انقلاب اطلاعات و ارتباطات از طریق اینترنت، شبکه های اجتماعی و گوشی های هوشمند عرصه جدیدی را در برابر کُنشگران جامعه گشوده است و  در چنین فضایی که گذر از ارتباطات یک سویه و آمرانه به ارتباطات  چند سویه و تعاملی وجه غالب آن را تشکیل می دهد، نقش کاربران و مخاطبان در تولید، توزیع و دریافت اطلاعات به اندازه منابع خبری و ارسال کنندگان پیام حائز اهمیت بوده و به همین سبب فرصت ها و قابلیت های جدید قابل مقایسه با دوره های پیشین نیست؛ کما این که پدیده مبارک شهروند خبرنگار از آثار و برکات آن به شمار می رود.

وی اظهار داشت: در چنین شرایطی رسالت شبکه های اجتماعی  تقویت  گفت و گو ، مفاهمه،  همبستگی  و امید اجتماعی است.

وی بیان کرد: به منظور دستیابی به اهداف ذکر شده باید به سمتی حرکت کنیم که فضای عمومی از اخبار منفی و جعلی فاصله گرفته، به سوی واقع بینی و گفت و گوی انتقادی تحول یابد. 

فرجی گفت: تقارن سالگرد شهادت " محمود صارمی " توسط جاهلان خشونت طلب افغانستان (طالبان)  و روز خبرنگار امسال را با عاشورای حسینی، می توان نماد و نشانه ای از روشنگری، حقیقت بینی و اطلاع رسانی بی‌طرفانه خبرنگاران، فارغ از جهت گیری های سیاسی و منافع جناحی قلمداد کرد تا با الهام از پیام آور خون شهیدان کربلا و نهضت حسینی؛ حضرت زینب کبری (س) به رسالت خود جامه عمل بپوشانند.  

فرمانده انتظامی گلستان هم در پیامی گفت:فرارسیدن ۱۷ مرداد ماه که در تقویم به نام روز خبرنگار مزین شده فرصت مغتنمی برای ارج نهادن به خبرنگاران و انسان های فرهیخته ای است که با نگرش عمیق به رخدادها و به دنبال آن حفظ انسجام و آرامش عمومی به بیان حقایق می پردازند.

سرتیپ دوم سعید دادگر افزود: خبرنگاران همچون چراغی هدایت گر، متواضعانه با هدف روایت حقیقت، بیرق آگاهی بخشی را بر دوش کشیده و در راستای پاسداری ‌و حراست از اندیشه ها از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند؛ به راستی که رسالت اصحاب رسانه بسیار خطیر و حساس است و این نیک اندیشان بلند نظر نیز تجسم امانت، مسئولیت، تعهد و دلسوزی و چشم بینا، زبان صادق، صریح و گویای مردم در تمامی عرصه ها هستند.

وی اظهار داشت: بدون شک خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی و وجدان بیدار جامعه هستند و برای اطلاع‌رسانی صحیح، دقیق و سریع حوادث و رخدادها تلاش می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: منزلت و جایگاه قلم و ارزش آن بر هیچ کس پوشیده نیست و کلام خالق هستی گواه نیکی براین مهم است.

قاسم غریب آبادی افزود:  در جهان امروز و در عصر ارتباطات، رسانه نقش بسزایی در فرهنگ سازی و ایجاد نگرش در حوزه های گوناگون دارد و خبرنگاران به عنوان یک عنصر حقیقی نقطه عطف این اتفاق مهم هستند. 

وی اظهار داشت: هفدهم مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی، خبرنگار متعهد خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، بهانه ای است برای تقدیر از جهادگران عرصه رسانه و خبرنگارانی که بی مدعا قدم در وادی قلم نهاده و طلایه داران جهاد تبیین هستند و اینک فرصتی است مغتنم که از اصحاب رسانه و تلاشگران این حوزه در دنیای ارتباطات که با بهرمندی از موهبت سلامت مبتنی بر اصل بی غرضی، صادقانه قلم عشق می زنند قدردانی گردد.

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان گفت:  خبرنگاران، این سفیران صادق و راویان صدیق همواره در راه حقیقت و رسالت خطیر و سترگ آگاهی بخشی، اهتمام می‌ورزند، خبرنگاران راهیان وادی آگاهی و راویان عشق و آزادی و نیک اندیشان بلند نظر عرصه ی اطلاع رسانی اند و  بی شک خبرنگاری حرفه نام‌آوری و نان‌آوری نیست؛ بلکه  هنر کشف و درک حقیقت و بیان دلیرانه آن است.

پیام تبریک مسوولان گلستانی به مناسبت روز خبرنگار


مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان هم در این ارتباط گفت: منزلت و جایگاه قلم و ارزش آن بر هیچ کس پوشیده نیست و کلام خالق هستی گواه نیکی بر این مهم است.

تقی حسام افزود: در جهان امروز و در عصر ارتباطات، رسانه نقش بسزایی در فرهنگ سازی و ایجاد نگرش در حوزه های گوناگون دارد و خبرنگاران به عنوان یک عنصر حقیقی نقطه عطف این اتفاق مهم هستند. 

وی اظهار داشت: هفدهم مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی، خبرنگار متعهد خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، بهانه ای است برای تقدیر از جهادگران عرصه رسانه و خبرنگارانی که بی مدعا قدم در وادی قلم نهاده و طلایه داران جهاد تبیین هستند.

مدیرکل امور اقتصادی ودارایی گلستان به مناسبت روز خبرنگار گفت: "ارتباط و آگاهی" از ویژگی های عصر ارتباطات و اطلاع رسانی است که باعث توسعه یافتگی جوامع شده و نقش مطبوعات و رسانه ها در این راستا کاملا مشهود می باشد. 

روح الله صلبی افزود: خبرنگاران پایه های اصلی مطبوعات و رسانه هستند که با مسئولیت خطیر روشنگری را روایت می کنند. راستگویی، امانتداری، مسئولیت پذیری، تعهد و دلسوزی را وظیفه خود دانسته و بدون هیچ منتی دست به قلم برمی دارند.

وی اظهار داشت: روز ۱۷ مرداد فرصت مناسبی برای تجلیل از مردان و زنان خبرنگاری است که با تلاش و همت مضاعف خود همواره با قلم شرافت و حقیقت در راستای آگاهی بخشی جامعه گام برمی دارند.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و دیگر درگذشتگان این عرصه، روز خبرنگار را به خبرنگاران، اهالی رسانه و تلاشگران در این حوزه تبریک عرض نموده و و از درگاه خداوند متعال برای آنها تداوم رسالت شریفشان را آرزومندم.

به گزارش ایرنا،  محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. شورای فرهنگ عمومی هفدهم مرداد ماه هر سال را به همین مناسبت، به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد. امسال روز خبرنگار با عاشورای حسینی همزمان شده است.

نظر شما