شناسهٔ خبر: 5550317 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

بیانیه الوفاق بحرین در رابطه با لغو تابعیت بحرینی ها

جمعیت الوفاق بحرین با اشاره به اقدام اخیر رژیم آل خلیفه در لغو تابعیت برخی شهروندان بحرینی، تاكید كرد: این اقدام برای ساکت کردن صدای معارضان است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، جمعیت الوفاق بحرین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم آل‌خلیفه به قوانین بین‌المللی پایبند نبوده و از گزینه لغو تابعیت برای فشار آوردن بر فعالان سیاسی و همچنین ساکت کردن صدای مخالفان استفاده می‌کند.

در این بیانیه آمده است: لغو تابعیت ۷۲ بحرینی که ۵۰ نفر از آنان معارض سیاسی هستند همزمان با شدت گرفتن سرکوب اعتراض‌های مردمی به بازداشت شیخ علی سلمان است و در راستای هدف قرار دادن اعتراض‌های مسالمت آمیز در این کشور می باشد.

در ادامه این بیانیه تاكید شده است: لغو تابعیت این افراد در راستای تنبیه آنان به دلیل مواضع سیاسی و درخواست آنان برای تغییر دموکراتیک در کشور است و اغلب این افراد مجبور شده‌اند در خارج از بحرین باقی مانده و به فعالیت‌های مسالمت آمیز خود در سایر کشور‌ها ادامه دهند.

در این بیانیه توضیح داده شده است که رژیم آل‌خلیفه به قوانین بین المللی پایبند نبوده و از گزینه لغو تابعیت برای فشار آوردن بر فعالان سیاسی و همچنین ساکت کردن صدای مخالفان استفاده می‌کند.

نظر شما