شناسهٔ خبر: 3364904 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لغو تابعیت ۷۲ تن از مخالفان بحرینی به دلیل شرکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز

دولت بحرین تابعیت ۷۲ نفر از معترضان را به اتهام شرکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز لغو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رژیم آل‌خلیفه در ادامه اقدامات سرکوبگرانه خود، تابعیت ۷۲ نفر از مخالفان بحرینی را لغو کرد.

شبکه المیادین گزارش داد که تابعیت این تعداد از معترضان بحرینی به اتهام دست داشتن در تظاهرات و شرکت در اقدامات خشونت‌آمیز لغو شده است.

منابع خبری گزارش دادند؛ افرادی که لغو تابعیت شدند تهدیداتی از سوی مقامات دولتی درباره ترک کشور دریافت کردند و پیشتر جمعیت الوفاق با صدور بیانیه‌ای لغو تابعیت این افراد را که نقض صریح قانون بین المللی حقوق بشر و تجاوز آشکار به اصول انسانی و قوانین بین المللی حقوق بشر است محکوم کرده بود.

هزاران تن از مردم بحرین امروز(شنبه) در ادامه اعتراضات خود به بازداشت شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق که بزرگترین اپوزیسیون بحرینی است، تظاهرات کردند و با برافراشتن تصاویر شیخ علی سلمان، شعارهایی در حمایت از رویکرد دموکراسی و آزادی خواهی وی سر داده و بر لزوم آزادی فوری تاکید کردند.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 شاهد اعتراضات مردمی علیه حکومت استبدادی آل خلیفه است. نیروهای این رژیم با همدستی برخی کشورهای عربی منطقه از جمله عربستان سعودی به سرکوب گروه های مخالف از جمله شیعیان این کشور که اکثریت مذهبی بحرین را تشکیل می دهند، پرداخت.

انتهای پیام/ح

نظر شما