شناسهٔ خبر: 3366204 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حق تابعیت 72 شهروند بحرینی به دلایل امنیتی لغو شد

تهران - ایرنا - وزارت کشور بحرین روز شنبه در اقدامی نامتعارف حق تابعیت 72 شهروند بحرینی را به دلیل آنچه ضربه به امنیت ملی خوانده شده لغو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین، وزارت کشور بحرین مدعی شد که این اقدام را به منظور حفظ امنیت و ثبات و مبارزه با تروریسم انجام داده است.

بحرین در حالی حق تابعیت این افراد را لغو کرده است که بسیاری از اتباع خارجی موافق با رژیم آل خلیفه، تابعیت این کشور را در جهت تغییر بافت جمعیتی بحرین کسب می کنند.

همچنین وزارت کشور بحرین ادعا کرد که این افراد متهم به اقداماتی علیه منافع ملی بحرین هستند، از اینرو با توجه به ماده (10/ج) قانون تابعیت بحرین، حق شهروندی این افراد پس از پیشنهاد وزیر کشور و تصویب هیات وزیران لغو و شناسنامه آنها باطل شد.

رژیم آل خلیفه پیشتر نیز تابعیت 50 شهروند بحرینی را لغو کرده است.

این در حالی است که براساس خبرها، تاکنون 25 تا30 هزار شهروند پاکستانی تابعیت بحرین را دریافت کرده اند.

رژیم آل خلیفه از دیرباز برای تغییر ساختار جمعیتی بحرین و در اقلیت قرار دادن شیعیان این کشور، اتباع کشورهای دیگر را جذب و به آنها حق شهروندی اعطا کرده است.

در همین حال، جمعیت الوفاق اعطای حق تابعیت به اتباع خارجی مقیم بحرین را جنایت و توطئه سازمان یافته خواند و تاکید کرد: این اقدام رژیم با منافع و امنیت ملی بحرین در تضاد است و کشور را دچار بحران های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بی ثمر می کند.

الوفاق همچنین تصمیم دولت بحرین را تهدید واقعی برای شرایط موجود در منطقه دانست.

بحرین در سال 2011 شاهد آغاز قیام مردمی بود که با سرکوب نیروهای دولتی روبه رو شد.

مردم بحرین خواستار برخورداری از حق برابری بیشتر اجتماعی، سیاسی و اقتصادی با اقلیت حاکم در این کشور هستند.

خاورم**9329**9109 **1095

نظر شما