شناسهٔ خبر: 55502063 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امرودی: حملات اخیر رژیم صهیونیستی واکنشی متاثر از بحران هویتی و چالش‌های داخلی است

مشاور فرهنگی وزیر امور خارجه حملات اخیر رژیم صهیونیستی را واکنشی متاثر از بحران هویتی و چالش‌های داخلی این رژیم خواند و گفت: تمامی نشانه‌ها در داخل جامعه صهیونیستی و نیز محیط پیرامونی آن نشان می‌دهد که شمارش معکوس برای افول این رژیم آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی مشاور فرهنگی وزیر خارجه کشورمان با اشاره به حملات دو روز گذشته رژیم صهیونیستی به نوار غزه این حملات را واکنشی متاثر از بحران داخلی، چالش‌های هویتی و ساختار شکننده سیاسی این رژیم خواند و افزود: رژیم صهیونیستی در شرایطی نیست که بدون پرداخت هزینه اینگونه حملات بتواند به رویکردها و رفتار وحشیانه خود ادامه دهد. از سوی دیگر، به همان اندازه که حملات رژیم صهیونیستی شدت یافته است یک هم تکمیلی و هم افزایی نیز بین تمامی نیروهای مقاومت در داخل فلسطین و همچنین محیط پیرامونی سرزمین‌های اشغالی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: امروز گفتمان و ادبیات مقاومت در تمامی جغرافیایی فلسطین و نیز عمق امنیتی گسترش یافته است.

امرودی همچنین با اشاره به بی‌نتیجه بودن سفر جو بایدن رئیس جمهور  آمریکا برای بازیابی اعتماد جامعه صهیونیستی و نیز اجماع علیه ایران تاکید کرد که رژیم صهیونیستی که به شدت در داخل دچار بحران سیاسی و شکنندگی در تشکیل دولت شده بود امید زیادی به سفر بایدن بسته بود.

مشاور فرهنگی وزیر خارجه گفت: رژیم صهیونیستی وارد دهه هشتم اشغالگری شده و این دهه در نزد آنها هم از نظر آموزه‌های اعتقادی و هم شاخص‌های موجود یک دهه نفرین شده است. 

وی با بیان این‌که تمامی نشانه‌ها در داخل جامعه صهیونیستی و نیز محیط پیرامونی آن نشان می‌دهد که شمارش معکوس برای افول این رژیم آغاز شده، افزود: بنابراین می‌توان رفتارها و رویکردهای نظامی و سیاسی اسرائیل را بر اساس همین موضوع و یک واکنش از سر اجبارهای داخلی ارزیابی کرد.

مشاور فرهنگی وزیر خارجه کشورمان همچنین با انتقاد از سکوت و انفعال جامعه جهانی و نیز سازمان‌های مدعی حقوق بشر خواستار تحرک بیشتر جامعه جهانی به ویژه سازمان‌های حقوق بشر در برابر حملات رژیم صهیونیستی و کشتار مردم بیگناه فلسطین شد.

انتهای پیام/

نظر شما