شناسهٔ خبر: 68055525 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تا تل‌آویو مجبور به توقف جنگ نشود، منطقه در معرض تهدید خواهد... -

اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه اردن در تماس تلفنی با همتایان اسپانیایی، نروژی و انگلیسی خود بر لزوم مجبور کردن رژیم صهیونیستی به توقف جنگ علیه نوار غزه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، با تشدید تنش‌ها در غرب آسیا در نتیجه افزایش جنایت‌های رژیم صهیونیستی، رایزنی‌های مقامات منطقه و مقامات کشورهای دیگر نیز افزایش یافته است.

در همین راستا وزارت امور خارجه اردن با صدور بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن با همتایان اسپانیایی، نروژی و انگلیسی خود خبر داد.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه اردن، الصفدی و وزرای خارجه اسپانیا، نروژ و انگلیس در این تماس‌های تلفنی تشدید تنش خطرناک در منطقه را مورد بحث و رایزنی قرار داده‌اند.

دراین بیانیه آمده است: الصفدی تاکید کرد که توقف فوری تجاوز «اسرائیل» به غزه و توقف نقض مکرر قوانین بین‌المللی از سوی آن، گام نخست کاهش تنش به شمار می‌آیند.

همچنین وزارت امور خارجه اردن بیان کرد: الصفدی تاکید نمود که تا زمانی که «اسرائیل» به توقف تجاوز خود به غزه و توقف پایمال‌کردن حقوق فلسطینیان مجبور نشود، منطقه در معرض تهدید باقی خواهد ماند.

علاوه بر این وزیر امور خارجه اردن اعلام کرد که منطقه باید در برابر برنامه‌های خصمانه و تنش‌زای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و وزرای تندروی وی مورد حمایت قرار بگیرد.

گفتنی است دیروز یکشنبه نیز «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن در جریان سفر به ایران با «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور و «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

همچنین «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن در اظهاراتی به تشریح اهداف سفر خود به تهران پرداخت.

وزیر امور خارجه اردن بیان کرد: به همتای ایرانی‌ام گفتم که من برای انتقال پیام میان «اسرائیل» و ایران در تهران حضور ندارم. من با دعوت رسمی برای مشاوره پیرامون افزایش تنش خطرناکی که منطقه شاهد آن است به تهران آمدم.

وی افزود: پیامی را پیرامون وضعیت منطقه و روابط دوسویه از عبدالله دوم پادشاه اردن به رئیس جمهور ایران انتقال دادم.

الصفدی ادامه داد: گام نخست برای جلوگیری از افزایش تنش در منطقه توقف تجاوز اسرائیل به غزه است.

وزیر امور خارجه اردن تصریح کرد: هدف از دیدار من از تهران عبور صریح و شفاف از اختلافات میان دو کشور در راستای منافع دوسویه ما بود.

برچسب‌ها:

نظر شما