شناسهٔ خبر: 55488225 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطقی از کشور

صاحب‌خبر -

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، امین‌حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی ۲۴ ساعت آینده برای نقاطی از شمال غرب، سواحل دریای خزر،‌ اردبیل،‌ گیلان،‌ مازندران،‌ گلستان، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی رگبار موقتی باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و این شرایط جوی را فردا با شدت بیشتری علاوه بر مناطق مذکور در خراسان شمالی شاهد هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نوار شمالی کشور، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی رگبار موقتی همراه با رعد و برق رخ می‌دهد، ادامه داد:‌ روز چهارشنبه تقویت بارش‌ها را در این مناطق انتظار داریم که علاوه بر آن نیمه شمالی فارس و شرق اصفهان نیز با افزایش ابر و رگبار پراکنده مواجه هستند.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی پنج روز آینده با توجه به ناپایداری‌های محلی در ساعات پس از ظهر و اوایل شب احتمال رشد ابرهای همرفتی و رگبار موقت در ارتفاعات شرق هرمزگان وجود دارد، افزود: در پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، باد شدید سبب خیزش گرد و خاک می‌شود.

نقشینه ضمن اشاره به اینکه از امشب و طی ۲ روز آینده در کشورهای همسایه غربی در عراق و سوریه شرایط خیزش گرد و خاک و انتقال آن به بخش‌هایی از نوار مرزی در استان‌های غرب و جنوب غرب ایران وجود دارد، اظهار کرد: شرق دریای عمان در پنج روز آینده و دریای خزر طی سه روز آینده مواج است و تنگه هرمز برای ۲ روز آینده متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

وی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: امروز و فردا آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری است و فردا پس از ظهر آسمان آن نیمه ابری می‌شود و احتمال رگبار باران در مناطق شمالی استان وجود دارد. بیشینه دما امروز و فردا در پایتخت ۳۷ و روز دوشنبه به ۳۸ درجه می‌رسد.

نظر شما