شناسهٔ خبر: 55480545 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین خبرها از حملات اسرائیل به غزه: بمباران دوباره شمال و مرکز غزه/ جهاد اسلامی: خط قرمزی وجود ندارد/ پیام اسرائیل به حماس از طریق مصر+ فیلم و تصاویر

صاحب‌خبر -

شفقنا- هواپیماهای اسرائیلی بعد از ظهر جمعه (5 اوت) مواضع نیروهای سرایا القدس وابسته به جهاد اسلامی در شمال نوار غزه را هدف قرار دادند.

به گزارش شفقنا، جهاد اسلامی نیز، در واکنش به شهادت فرمانده برجسته خود و افراد غیرنظامی در حمله رژیم صهیونسیتی؛  حملاتی به تعدادی مواضع در داخل اراضی اشغالی را آغاز کردند.

بیش از ۱۰ موشک به سمت اسراییل شلیک شده است.

در همین حال، گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ موشک به سمت اسراییل شلیک کرده است.

بمباران دوباره شمال و مرکز نوار غزه توسط اسرائیل

شب گذشته جنگنده های اسرائیلی بار دیگر مناطقی از نوار غزه را بمباران کردند.

به نقل از خبرگزاری معا، در این حملات، یک منزل در اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه و منطقه دیگری در جنوب دیرالبلح در مرکز نوار غزه توسط اسرائیل بمباران شد.

یک منبع محلی گفت که شش فلسطینی در پی بمباران شب گذشته نوار غزه زخمی شدند.

زیاد نخاله: هیچ خط قرمزی در این نبرد نیست

زیاد نخاله: هیچ خط قرمزی در این نبرد وجود ندارد

زیاد نخاله  دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز به همه نیروهای سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی دستور داد پاسخ به جنایت اسرائیلی ها در غزه را آغاز کننند.

به نقل از فلسطین الیوم، نخاله تاکید کرد: در این نبرد هیچ گونه خط قرمزی وجود ندارد و تل آویو زیر لیست موشک های مقاومت خواهد بود.

رئیس دایره سیاسی جنبش جهاد اسلامی: مسیر نبرد فعلی و مدیریت آن را با دشمن تعیین خواهیم کرد

محمد الهندی رئیس دایره سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز(شنبه) در سخنانی گفت که جهاد اسلامی مسیر و مدیریت نبرد کنونی در نوار غزه با رژیم صهیونیستی و نحوه پایان آن را مشخص خواهد کرد.

محمد الهندی رئیس دایره سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین

به نقل از فلسطین الیوم، الهندی اظهار داشت: اولویت جهاد اسلامی پاسخ به تجاوزگری های اسرائیل است و درگیری با دشمن در همه میادین باز است.

لاپید: اسرائیل تمایلی به عملیات نظامی گسترده در غزه نداره

شفقنا- نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه گفت که اسرائیل تمامیلی به حمله گسترده نظامی در غزه ندارد اما از آن هم نمی ترسد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری معا، ژائیر لاپید در پایان نشست ارزیابی اوضاع در تل آویو گفت: ارتش اسرائیل چهار ساعت پیش با همکاری شاباک اهدافی وابسته به جهاد اسلامی را در غزه بمباران کرد و در این چارچوب تیسیر الجعبری که از بزرگترین فرماندهان جهاد اسلامی در غزه است را کشت.

لاپید: اسرائیل تمایلی به عملیات نظامی گسترده در غزه ندارد

لاپید ادامه داد: سیاست ما عبارت است از تسامح  در برابر هر تلاشی برای شلیک از غزه به سمت ماست. این گروهها هرگز مسیر زندگی در غلاف غزه را تعیین نخواهند کرد و ما هرگز هیچ تهدیدی را نمی پذیریم.

وی در ادامه گفت: ما هیچ گونه دیکته ای را در مورد فعالیت های ارتش و سرویس های امینتی و هنین رد سایر میادین نمی پذیریم. هر کس که باید دستگیر شود دستگیر می شود و پاسخ به هر تلاشی برای هدف قرار دادن غیرنظامیان یا سربازان با قاطعیت خواهد بود.

پیام وزیر جنگ  اسرائیل  به حماس از طریق مصر: هدف حملات غزه فقط جهاد اسلامی است

بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل به حماس ابلاغ کرده است که به دنبال تشدید گسترده تر اوضاع نیست و عملیات کنونی محدود به اهداف جهاد اسلامی است.

گانتز در جلسه کابینه اسرائیل اظهار داشت: پیامی که از طریق مصری ها به حماس رسانده ایم این است که چارچوب این نبرد و این عملیات متکی به پاسخ جهاد سلامی خواهد بود.

پیام وزیر جنگ  اسرائیل  به حماس از طریق مصر: هدف حملات غزه فقط جهاد اسلامی است

وی افزود: عملیات ارتش علیه جهاد اسلامی متمرکز خواهد بود در مقابل با ورود کامیون های سوخت به غزه از طریق گذرگاه کرم ابوسالم موافقت شده است.

جنایت اسرائیل بی پاسخ نماند؛ شلیک یکصد موشک مقاومت به اراضی اشغالی  

مقاومت فلسطین یکسری موشک به سرزمین های اشغالی شلیک کرد.

در واکنش به شهادت فرمانده برجسته جهاد اسلامی و افراد غیرنظامی در حمله رژیم صهیونسیتی؛ گروه‌های فلسطینی حملاتی به تعدادی مواضع در داخل اراضی اشغالی را آغاز کردند.

روسیا الیوم به نقل از منابع خبری گزارش داد:بیش از ۱۰ موشک به سمت اسراییل شلیک شده است.

در همین حال، گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ موشک به سمت اسراییل شلیک کرده است.

موشک‌های فلسطینی مناطق جنوب تل آویو، بات یام، حولون و ریشون لتسیون را هدف قرار دادند.

سدیروت نیز با چند موشک از سوی نوار غزه هدف قرار گرفته شد.

آژیرهای خطر در نتیفوت به صدا در آمدند.

در همین حال، به گفته خبرنگار المیادین، یک موشک دور برد از شمال نوار غزه به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است.

این اقدام پس از آن رخ می‌دهد که ارتش رژیم صهیونیستی امروز جمعه چند منطقه نوار غزه را هدف حملات هوایی خود قرار داد که در جریان آن تاکنون دست‌کم هشت فلسطینی شهید و 40 نفر دیگر زخمی شده اند.

حزب الله لبنان: از گام های رهبران جهاد اسلامی در پاسخ به جنایت اسرائیل حمایت می کنیم

جنبش حزب الله لبنان به حمله هوایی رژیم اسرائیل به نوار غزه و شهید و زخمی شدن شماری از فلسطینیان در این حمله واکنش نشان داد.

حزب الله لبنان جمعه شب در بیانیه‌ای شهادت شماری از فرماندهان و نیروهای جهاد اسلامی در حمله هوایی رژیم اسرائیل را محکوم کرد و گفت که این گونه جنایت‌های ظالمانه مردم فلسطین و اراده آن‌ها را تضعیف نخواهد کرد بلکه اراده آن‌ها را برای ادامه راه تا تحقق پیروزی و آزادی فلسطین بشتر خواهد کرد.

حزب الله لبنان همبستگی گروه های مقاومت فلسطین را ستود و تأکید کرد که این جنبش همواره در کنار مردم مظلوم فلسطین و مقاومت شجاع آن به منظور آزادی اراضی و زندانیانش ایستاده است.

حزب الله اعلام کرد که به صراحت از همه گام‌هایی که رهبران جهاد اسلامی در راستای پاسخ به حمله و جنایت‌های مکرر صهیونیست‌‌ها بردارند، حمایت می‌کند.

هنیه در واکنش به حمله امروز اسرائیل: هر سناریویی در رابطه با وضعیت کنونی محتمل است

رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن تسلیت شهادت فرمانده الجعبری و دیگر شهدای فلسطینی، تاکید کرد: هر سناریویی در رابطه با وضعیت کنونی محتمل است.

نقل از فلسطین الیوم، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در اظهاراتی مطبوعاتی ضمن محکومیت شدید حمله به غزه و ترور تیسیر الجعبری از فرماندهان ارشد جهاد اسلامی و شماری دیگر از مجاهدان و یک دختربچه ۵ ساله فلسطینی، مسئولیت تمامی پیامدهای این جنایت را متوجه رژیم صهیونیستی دانست.

هنیه عنوان کرد: ضمن تسلیت شهادت فرمانده الجعبری و دیگر شهدای فلسطینی، بار دیگر تاکید می‌کنیم که هر سناریویی در رابطه با وضعیت کنونی محتمل است. وی خواستار توقف جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین شد.

جنبش حماس اعلام کرد: اسماعیل هنیه پیام‌ها و تماس‌هایی از طرف‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی در رابطه با چگونگی تعامل به این جنایت دشمن صهیونیستی دریافت کرده و به تمامی این طرف‌ها اعلام کرده که این جنایت محکوم است و مسئولیت تمامی پیامدها و نتایج آن متوجه رژیم صهیونیستی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه: مسئولیت کامل حمله به غزه و پیامدهای آن متوجه رژیم اسرائیل است

سخنگوی وزارت امور خارجه، حمله وحشیانه رژیم آپارتاید صهیونیستی به غزه و ترور فرماندهان مقاومت و جمعی از مردم بی دفاع فلسطین را محکوم کرد.

به گزارش شفقنا، آقای ناصر کنعانی اقدام رژیم غاصب صهیونیستی را جنایتکارانه، ماجراجویانه و تحریک آمیز توصیف کرد و گفت:مسئولیت این جنایت و پیامدهای تجاوز و حمله این رژیم به فلسطین و غزه بطور کامل متوجه رژیم آپارتاید اسرائیل است.

وی افزود:این حق قانونی ملت و گروههای مقاومت فلسطین است که در برابر تجاوزات و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی اقدام و از خود دفاع کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین از همه کشورها و نیز سازمان های بین المللی خواست تا به مسئولیت قانونی و نیز اخلاقی و انسانی خود در دفاع از ملت مظلوم فلسطین، محکومیت اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی و پیشگیری از ادامه جنایات این رژیم که عامل اصلی بی ثباتی و ناامنی در منطقه است، عمل نمایند.

خبرهای بیشتر در این رابطه را در لینک زیر ببینید:

حمله هوایی اسرائیل به غزه؛ ترور یکی از فرماندهان جهاد اسلامی/ شهادت 8 تن و زخمی شدن 40 نفر دیگر/ حماس بیانیه داد

نظر شما