شناسهٔ خبر: 55477722 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زیاد نخاله: امیدوارم جهان عرب و اسلام در کنار ما ضد تجاوز رژیم صهیونیستی بایستد

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی، خواهان کمک جهان اسلام شد.

صاحب‌خبر -

زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مصاحبه با شبکه المیادین، از جهان اسلام و جهان عرب خواست تا در برابر این تجاوز، در کنار ملت فلسطین قرار بگیرند.

وی در این مصاحبه گفت: ما انتظار داریم جهان عرب و جهان اسلام در کنار ملت ما علیه این تجاوز قرار گیرند.

او در ادامه این مصاحبه گفت: من به ملت مان می‌گویم، آنچه که مورد نیاز است، وحدت و همبستگی علیه تجاوزگری است. دشمن به زودی خواهد فهمید که نیرو‌های مقاومت یکپارچه در برار تجاوزگری اش می‌ایستند.

زیاد نخاله در این مصاحبه گفت: مبارزه شروع شده است و هنوز در حالی که شماری از فلسطینی‌ها به شهادت رسیده اند، زود است تا در خصوص میانجی گری صحبت کنیم. انتظار می‌رود شماری شهید شده باشند و خانه‌هایی تخریب شده باشد. این جنگ به ما تحمیل شده و تا پایان به آن پاسخ می‌دهیم. من از مبارزه صحبت می‌کنم و از رویداد‌های ناگهانی میدانی کنونی حرف نمی‌زنم.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین همچنین گفت: ما در حل کار برای ایجاد معادله بازدارندگی با دشمن هستیم و آمادگی مبارزه و ادامه آن را داریم. ما اکنون در جنگ هستیم و به مبارزه تا تحقق آزادی ملت مان ادامه می‌دهیم.

وی در ادامه گفت: اسرائیل تلاش دارد تا بگوید این جنگ با جنبش جهاد اسلامی است؛ اما من می‌گویم این جنگی علیه ملت فلسطین است. امروز، روزی تاریخی است؛ یا ما یکپارچه می‌مانیم و یا بهای تفرقه مان را می‌پردازیم. ما در آغاز جنگ هستیم به امید خدا، مسئولیت مان را در کنار هم بر عهده می‌گیریم. این، لحظه‌ای تعیین کننده است و بر ماست که مبارزه کرده و در میدان جنگ با ثبات حاضر شویم.

زیاد نخاله همچنین گفت: ملت ما در کرانه باختری راه‌هایی را برای مبارزه پیدا می‌کند و تمامی ملت در جنگی یکسان هستند. تشکیلات خودگردان وظایف خود را می‌داند. من تمامی مبارزان ملت و در رأس شان جنبش فتح را خطاب قرار می‌دهم تا به وظیفه خود عمل کنند.

او همچنین درباره سفر خود به ایران نیز گفت: سفر من به جمهوری اسلامی، طبیعی است و این رویداد‌ها در حالی که من تهران بودم، اتفاق افتاد. طبق برنامه ریزی‌های ما، تمامی نیرو‌های مقاومت به وظایف شان عمل خواهند کرد و ما تمامی شهر‌های اشغال شده (در فلسطین اشغالی) را تحت حملات مان قرار خواهیم داد.

او همچنین گفت: آنچه در جریان است، امتداد جنگ «شمشیر قدس» هست و به امید خدا، آنچه را که محقق نساخته بودیم، محقق خواهیم کرد. فشار‌هایی که علیه ملت ما انجام می‌گیرد، جدید نیست و ما به عنوان نیرو‌های مقاومت، به وظایف خود عمل می‌کنیم؛ و گفت: جریان و سازمان‌هایی در منطفه خواهان آن هستند که ما بنده رژیم صهیونیستی باشیم. فلسطین و مسجد الاقصی شایسته فداکاری هستند؛ فلسطین سرزمین ماست و ما از حق خود دفع می‌کنیم.

گفتنی است ساعتی پیش رسانه های خبری از تجاوز جنگنده های رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داده بودند.

نظر شما