شناسهٔ خبر: 55461528 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دانش‌آموزان گلستان با تاسی از حضرت قاسم (ع) رویکرد ولایتمدارانه دارند

گرگان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: زندگی حضرت قاسم بن الحسن (ع) راهی روشن و پر فروغ است و دانش‌آموزان این استان هم با تاسی از سیره این شهید نوجوان دشت کربلا رویکرد ولایتمدارانه در اعمال، رفتار واندیشه‌ها دارند.

صاحب‌خبر -

ه گزارش ایرنا، سیدرضا نظری روز پنجشنبه در آیین سوگواری "احلی من العسل" در امامزاده عبدالله (ع) گرگان افزود: شور و شعور حسینی دانش آموزان به عنوان ادامه دهندگان راه حضرت قاسم (ع) در این همایش نمایش‌دهنده ارادت آنان به این حضرت است.

وی اظهار داشت: دانش آموزان به تاسی از حضرت قاسم (ع) مطیع ولایت هستند و با سن و سال اندک در عزای حسین(ع) شرکت داشته و به رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان داده که " از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن".

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: شعار امسال آموزش و پرورش استان در عزای امام حسین(ع) " مدرسه من، حسینیه من" است که در  تمامی مدارس گلستان اقامه عزای امام حسین (ع) در این ایام درحال برگزاری است.

دانش‌آموزان گلستان با تاسی از حضرت قاسم (ع) رویکرد ولایتمدارانه دارند

نظری افزود: در هشت سال دفاع مقدس دانش آموز ۱۳ ساله‌ای مثل شهید فهمیده از ولی امر خود  اطاعت کرده و شهادت به عنوان بهترین هدیه را دریافت کرد.

وی بیان کرد:  در نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان به سه موضوع تحصیل، تهذیب و ورزش توجه ویژه ای شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان هم در این آیین گفت: عبارت " احلی من العسل" یعنی "شیرین تر از عسل" جمله منسوب به حضرت قاسم بن الحسن (ع) بوده که در شب عاشورا در جواب سوال عمویش امام حسین (ع) که پرسید " مرگ نزد تو چگونه است؟ " پاسخ دادند.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین افزود: امام حسین (ع) در شب عاشورا خطاب به جوانان، اصحاب و سربازانش فرموده بودند که "هر کس امشب با این کاروان بماند شهید می شود و من کسی را مجبور نمی کنم هر کسی دوست دارد از این تاریکی شب استفاده کند و یکی یکی بروند"که  همه بیان داشته ما نوکر، سرباز و فدایی شما هستیم و حضرت قاسم(ع) فرمود " من دوست دارم خودم را فدای شما کنم".

وی اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس ۷۵ درصد رزمندگان زیر ۲۳ سال سن داشته که ۳۶ هزار نفر آنان دانش آموز بودند که حاوی این پیام است که نسل حسینی و قاسم بن الحسنی روز به روز در تاریخ زیاد می شود.

وی بیان کرد: ۳۶ هزار دانش آموز از جمله شهید فهمیده داوطلبانه با غیرت و  شجاعت راه اسلام را انتخاب کرده و با غیرت شهید شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان  گفت: مرحمت بالازاده نوجوان غیور ۱۱ ساله تبریزی زمانی که درخواستش برای اعزام به جبهه به نتیجه نمی‌رسد و راهی تهران دفتر  ریاست جمهوری شده خطاب به مقام معظم رهبری بیان داشته روضه حضرت قاسم (ع) را حذف کنند چرا که امام حسین (ع) در مقابل التماس ایشان اجازه حضورش را دادند ولی من هرچه التماس حضور در جبهه را دارم ولی اسمم را نمی نویسند که با این سخنان حکم جهاد را از دستان مقام معظم رهبری دریافت کرد.

حجت الاسلام گرزین افزود: زمان شعار گذاشته و باید محتوای نوحه ها حماسی و ناشی از اقتدار و پیروزی لشکر صاحب الزمان از جمله " عهد می بندم حاج قاسمت باشم" باشد.

وی بیان کرد: تاریخ در حال حرکت به سمت نبوغ جبهه حق به رهبری انقلاب اسلامی است و در این قرن نفاق، استکبار و طاغوت شکست خواهند خورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت:در جمع حاضر بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان از اینترنت استفاده می کنند که امیدواریم با روزی نیم ساعت در راستای سیره حضرت قاسم (ع) و حاج قاسم سلیمانی گام برداشته و از هویت تاریخی کشور، مردم، دین و همچنین انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

حجت الاسلام گرزین افزود: دانش آموزان می توانند با ارسال کلمه " لبیک" به شماره ۱۰۰۰۴۶۱۵ در مبارزه فرهنگی مقتدرانه دفاع کنند و به شبهات و چالش های نوجوانان همسن سال خود پاسخ دهند.

به گزارش ایرنا، احلی من العسل از جمله گنجینه‌های ماندگار قیام کربلا و نماد دلاوری یک نوجوان سلحشور در سرزمین قهرمان‌پرور کربلا است که در آن یک نوجوان ۱۳ ساله حماسه‌ای بزرگ و در خور ستایش آفرید و در دفاع از آرمان مقدس‌ اسلام خون خود را نثار کرد.

حضرت قاسم ابن‌الحسن (ع) در شب عاشورا در گفتگو با عموی بزرگوارشان به بیان برداشت خود در خصوص شهادت می‌پردازد و جمله ارزشمند «احلَی مِنَ العَسَل» به معنی «مرگ برای من شیرین‌تر از عسل است» را بیان کردند.

ششم ماه محرم و روز بزرگداشت حضرت قاسم بن الحسن(ع)، دانش‌آموزان و نوجوانان مسلمان با تبعیت از مقام حضرت قاسم بن الحسن و حضرت عبدالله بن الحسن(ع) و نیز تجلیل از رشادت‌ها و فداکاری‌های ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید دفاع مقدس لبیک یا حسین (ع) سر می‌دهند.

جوانان و نوجوانان گلستانی هم امروز پنجشنبه در سوگ شهادت حضرت قاسم(ع) و شهدای کربلا با پرچم و سربندهای یا قاسم بن الحسن(ع) و یا حسین(ع) در سوگواره احلی من العسل با رعایت آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا به سینه‌زنی، مرثیه‌سرایی، روضه و نوحه‌خوانی و عزاداری پرداختند.

نظر شما