شناسهٔ خبر: 55453076 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

توصیه برگزیدگان کنکور سراسری به داوطلبان مجاز

علاقه‌تان را در اولويت قرار دهيد

صاحب‌خبر -
علاقه‌تان را در اولويت قرار دهيد
خبرگزاری آریا-برگزیدگان کنکور سراسری معتقدند داوطلبان مجاز کنکور بر حسب علاقه خود انتخاب رشته کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از فارس‏ کنکور سراسری سال 1401 هم به ایستگاه پایانی نزدیک می‌شود ، نتایج اولیه کنکور اعلام شد و داوطلبان حالا تکلیف خود را روشن شده می‌بینند ، کسانی که مجاز شده‌اند به دنبال زمان و نحوه انتخاب رشته هستند و کسانی که مجاز نشدند به فکر آزمون بعدی هستند و شاید هم مسیر دیگری را برای آینده خود انتخاب کنند چرا که می‌دانند کنکور ‏ آخرین و تنها مسیر برای آینده خوب نیست و می‌توان از راه‌های دیگر نیز مسیر موفقیت را طی کرد.
علاقه‌تان را در اولویت قرار دهیداما داوطلبانی که مجاز شدند به دنبال این هستند تا بهترین رشته‌ها را انتخاب کنند تا با توجه به رتبه‌ای که کسب کردند بتوانند در رشته و دانشگاه موردنظرشان قبول شوند.
  توصیه برگزیدگان کنکور به داوطلبان برای انتخاب رشته موفق
علیرضا دهقانی تفتی رتبه دوم گروه علوم تجربی کنکور سراسری 1401 به داوطلبان توصیه کرد  به توصیه‌های معلمان خود گوش کنند چرا که آنان چندسال در این زمینه تجربه دارند و توصیه‌های موسسه‌های مختلف را چشم و گوش بسته نپذیرند.
 وی افزود: داوطلبان ابتدا همه جوانب را بسنجند سپس برای انتخاب رشته اقدام کنند.
سید علیرضا سید شاکری رتبه پنجم گروه زبان‌های خارجی کنکور سراسری نیز گفت: داوطلبان هیچ استرسی نداشته باشند و در کمال آرامش رشته مورد علاقه‌شان را انتخاب کنند.
سیدعلی علوی خوشحال رتبه نهم کنکور گروه علوم تجربی 1401 با اشاره به اهمیت انتخاب رشته براساس علاقه به داوطلبان مجاز کنکور توصیه کرد علاقه خود را در انتخاب رشته به عنوان ملاک در نظر بگیرند و بدانند در آینده باید صاحب شغلی شوند که به آن علاقه داشته باشند چرا که اگر به شغلشان علاقمند باشند می‌توانند برای جامعه مفید واقع شوند.
 علیرضا ملک حسینی نیز که به طور همزمان رتبه سوم کنکور سراسری سال 1401 در گروه‌های زبان‌های خارجی و علوم ریاضی را کسب کرده و خودش علاقه بیشتری برای انتخاب رشته در گروه علوم ریاضی را دارد، گفت: داوطلبان مجاز کنکور برای انتخاب رشته ابتدا به دنبال علاقه خود باشند و هر کسی به هر رشته‌ای علاقه دارد حتما در آن رشته ادامه تحصیل دهد.
پیشنهاد رئیس سازمان سنجش  
عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره انتخاب رشته داوطلبان گفت: داوطلبان کنکور گول بازار مشاوره‌های تضمینی را نخورند چرا که حتی من به عنوان رئیس سازمان سنجش نمی‌توانم برای انتخاب رشته تضمین بدهم، ما از انتخاب دیگران خبر نداریم بنابراین بهتر است داوطلبان از طریق سیستم انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش مشاوره بگیرند.
 زمان انتخاب رشته داوطلبان از دوشنبه 17 مرداد تا روز شنبه 22 مرداد ادامه دارد ، سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی نیز روز پنجشنبه 13 مرداد فعال می‌شود.
 نتایج نهایی آزمون سراسری نیز پایان شهریور  اعلام می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما