شناسهٔ خبر: 67685677 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

«تراشه‌ها» صادرات فناوری کره جنوبی را تقویت می‌کند

ایتنا - بر اساس داده‌های وزارت علوم و فناوری اطلاعات کره جنوبی، تقاضای شدید برای تراشه‌ها باعث شد تا صادرات محصولات ICT این کشور برای هشتمین ماه متوالی افزایش یابد.

صاحب‌خبر -
بر اساس داده‌های وزارت علوم و فناوری اطلاعات  کره جنوبی، تقاضای شدید برای تراشه‌ها باعث شد تا صادرات محصولات ICT این کشور برای هشتمین ماه متوالی افزایش یابد.

به گزارش ایتنا، بر اساس داده‌های این وزارتخانه که توسط آژانس رسمی یونهاپ گزارش شده است، ارزش صادرات محصولات فناورانه در ژوئن گذشته به 21.05 میلیارد دلار رسید که نسبت به 16.06 میلیارد دلار در سال گذشته 31.1 درصد افزایش داشته است.

 اطلاعات و ارتباطات کشور با 5.1 درصد کاهش سالانه به 10.87 میلیارد دلار رسیده است که منجر به مازاد تجاری 10.18 میلیارد دلاری در این بخش شده است.

در نیمه اول سال جاری ارزش صادرات ICT کشور به 109 میلیارد دلار رسید که با 28.2 درصد افزایش، دومین رقم بالاتر برای این دوره است.

 بر اساس گزارش آژانس، در حالی که واردات فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور با 0.7 درصد کاهش سالانه به 67.78 میلیارد دلار در نیمه اول رسید که منجر به مازاد تجاری 41.07 میلیارد دلاری شد.

 


این آژانس خاطرنشان کرد که صادرات تراشه‌های الکترونیکی به لطف تقاضای قوی جهانی برای تراشه‌ها که منجر به رشد بازار هوش مصنوعی و بهبود بازار سخت‌افزار فناوری اطلاعات می‌شود  نسبت به مدت مشابه سال قبل 49.4 درصد افزایش یافت و به رکورد 13.44 میلیارد دلار در ژوئن رسید. 

این اتفاق نشان داد که فروش صفحات نمایش در خارج از کره جنوبی با 22.6 درصد افزایش به 1.95 میلیارد دلار رسید و برای پنجمین ماه متوالی افزایش دو رقمی را ثبت کرد که به لطف بهبود تقاضا برای پانل های دیود ساطع کننده نور آلی و نمایشگرهای کریستال مایع است.

صادرات تلفن همراه نیز با رشد 8 درصدی نسبت به سال قبل به 840 میلیون دلار، صادرات رایانه و تجهیزات جانبی با جهش 48.9 درصدی به 1.29 میلیارد دلار رسید، اما صادرات تجهیزات ارتباطی با 8.6 درصد کاهش به 200 میلیون دلار رسید.

نظر شما