شناسهٔ خبر: 55431236 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۲۵۰ واحد بوم‌گردی به اقامتگاه‌های استان سمنان افزوده می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه، ۲۵۰ واحد بوم‌گردی به مجموع اقامتگاه‌های بوم‌گردی این استان افزوده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان عصر امروز در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین این اداره کل، کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با هدف حمایت، ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و راه‌اندازی 250 اقامتگاه بوم‌گردی جدید امضا شد.

وی افزود: این تفاهم‌نامه با هدف توانمندسازی جوامع روستایی و نیازمندان با ایجاد فرصت‌های کسب و کار جدید، ایجاد اشتغال در نقاط روستایی و عشایری، افزایش روند مهاجرت معکوس از نقاط شهری به روستاها منعقد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: احیا، آموزش و تولید صنایع‌دستی در نقاط روستایی با هدف حضور گردشگران و رونق تولید و اشتغال، تأمین زیرساخت‌های لازم برای معرفی قابلیت‌های گردشگری روستایی و عشایری و ارتقاء و رونق گردشگری از دیگر اهداف امضای این تفاهم‌نامه مشترک است.

کرم‌زاده ادامه داد: اجرای این تفاهم‌نامه در بهبود معیشت جوامع محلی، حفظ و احیاء خانه‌های تاریخی و روستایی مؤثر است و بر اساس آن، کمیته امداد با پرداخت حمایت‌های مالی بلاعوض و یا تسهیلات ارزان‌قیمت نسبت به آماده‌سازی و ایجاد 250 واحد مسکونی روستایی برای تبدیل به اقامتگاه‌های بوم‌گردی اقدام می‌کند.

وی اضافه کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه اداره کل میراث فرهنگی نسبت به معرفی متقاضیان واجد شرایط پنج دهک پایین جامعه به کمیته امداد برای اخذ تسهیلات و یا دریافت حمایت‌های مالی، برگزاری جشنواره‌های گردشگری روستایی برای معرفی و فعال‌سازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی، تسهیل روند صدور مجوز اقامتگاه‌های بوم‌گردی، همکاری برای برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی و ... متعهد است.

به گزارش فارس؛ در حال حاضر بیش از 120 اقامتگاه بوم‌گردی در استان سمنان مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/2568/س/

نظر شما