شناسهٔ خبر: 68283543 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کنترل شبکه شرکت توزیع برق قم خبر داد؛

رشد ۹ درصدی مصرف برق قمی‌ها در تابستان امسال

قم- مدیر کنترل شبکه شرکت توزیع برق قم گفت: میانگین مصرف برق در قم حدود یک هزار مگاوات در روز بوده و بیشترین میزان مصرف برق امسال در این استان یک هزار و ۲۴ مگاوات بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد طاهری ظهر سه شنبه در گفت و گویی با بیان اینکه قمی‌ها ۹ درصد بیشتر از سال گذشته برق مصرف کردند، اظهار کرد: میانگین مصرف برق در استان قم حدود هزار مگاوات در روز و بیشترین میزان و عدد ثبت شده مصرف برق امسال در استان قم ۱۰۲۴ مگاوات بوده است.

مدیر کنترل شبکه شرکت توزیع برق قم بیان کرد: الگوی مصرف برق در فصل اوج مصرف ۶۰۰ کیلووات و در بقیه فصول ۲۰۰ کیلووات است و علاوه بر هزار مگاوات، ۱۳۰ مگاوات با همکاری و مدیریت بار توسط بخش‌های کشاورزی و صنعت و ادارات تأمین شده است.

طاهری با بیان اینکه در بخش کشاورزی و با توجه به مصوبه شورای عالی امنیت ملی روزانه ۵ ساعت برق چاه‌های کشاورزی قطع شده است، ابراز کرد: در بخش صنعت نیز دو روز در هفته ۷ صبح تا ساعت ۲۳ قطعی برق داشته‌ایم.

وی افزود: در حوزه ادارات دولتی مکلف به کاهش ۳۰ درصدی در ساعات اداری و ۶۰ درصدی در ساعات غیر اداری بودند.

مدیر کنترل شبکه شرکت توزیع برق با بیان اینکه در حوزه مصارف خانگی طی هفته‌های گذشته خاموشی‌های اعمال شده که در راستای حفظ پایداری شبکه و به منظور حفظ افت ولتاژ و افت فرکانس انجام شد، تصریح کرد: علاوه بر نیروهای اداری شرکت توزیع برق بیش از ۴۰۰ نفر برای تسریع در رفع خاموشی‌ها در بخش‌های توسعه، معابر و مشترکین مشغول به فعالیت بودند.

طاهری خاطرنشان کرد: در این مدت روزانه بیش از ۲ هزار تلفن به مرکز فوریت‌های برق و شماره ۱۲۱ شده و بیش از ۱۰ هزار تماس از طریق پیام گویا پاسخ داده شده است که بیشتر این موارد مربوط به حوادث خاموشی و فشار که بوده که عمده این خاموشی‌ها در مناطق آلوده به برق غیر مجاز است.

برچسب‌ها:

نظر شما