شناسهٔ خبر: 55381172 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل انتقال خون استان:

مشارکت بانوان قزوین در اهدای خون افزایش یافت

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: در سال جاری 921 نفر از بانوان استان اهدای خون داشتند که 6.7 درصد اهداکنندگان خون استان را شامل می‌شود و نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عباس طالبیان با اشاره به اهدای خون بانوان در استان گفت: در سال جاری میزان اهدای خون بانوان استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19.6 درصد افزایش داشت.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین ادامه داد: علی رغم اینکه بانوان نیرمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند اما میزان مشارکت آن‌ها در اهدای خون پایین است؛ البته استان قزوین معمولا بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی عنوان کرد: با فعالیت‌های ترویجی انجام شده ارتقای میزان مشارکت بانوان استان در اهدای خون را تا بیش از 10 درصد را هدف گذاری کرده‌ایم.

این مسئول ادامه داد: بانوان درصورتی که سلامت جسمی داشته و شرایط لازم را دارا باشند در سال می‌توانند سه بار اهدای خون داشته باشند، این میزان در آقایان سالانه چهار بار است.

طالبیان گفت: در استان قزوین حدود 55 درصد اهداکنندگان خون از اهداکنندگان مستمر هستند و می‌توان با پویش‌های مختلف این میزان را در گروه‌های سنی جوان افزایش داد.

نظر شما