شناسهٔ خبر: 68309056 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اصفهانی‌های جامانده ازپیاده‌روی اربعین به امامزاده شاهکرم می‌روند

اصفهان - همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی، جاماندگان از پیاده‌روی بزرگ نجف تا کربلای معلی، مسیر آستان مقدس امامزاده زینبیه (س) تا آستان مقدس جعفرابن‌الرضا (ع) را با پای پیاده طی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، پیاده‌روی عاشقان حضرت اباعبدالله (علیه‌السلام) به مقصد امامزاده شاهکرم (ع) همزمان با روز اربعین، بیش از دو دهه قدمت دارد و هر سال نیز پرشکوه‌تر برگزار شده است.

امسال نیز همچون سال‌های گذشته، پیاده‌روی جاماندگان اربعین کربلای معلی، از دقایق ابتدایی صبح روز اربعین و از مسیر آستان مقدس امامزاده زینبیه (س) اصفهان آغاز می‌شود و تا آستان مقدس امامزاده شاهکرم (ع) واقع در جنب فرودگاه شهید بهشتی اصفهان ادامه خواهد داشت.

در طول مسیر این پیاده‌روی نیز موکب‌های مردمی برپا می‌شود و از عاشقان سرور و سالار شهیدان و زائران آستان مقدس حضرت جعفرابن‌الرضا (ع) پذیرایی خواهد شد.

همچنین، پس از اقامه نماز ظهر و عصر روز اربعین، زیارت اربعین، مقتل‌خوانی و اجرای تعزیه با حضور گروه بزرگی از تعزیه‌خوانان مطرح کشوری انجام می‌شود. این مراسم در سنوات گذشته بیش از ۸۰ هزار بیننده را به خود جذب کرده است.

برپایی نمایشگاه عکس اربعین، ارائه آموزش‌های ویژه آئینی و مذهبی به کودکان و نوجوانان، ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی‏ به زائران، سینه‌زنی، عزاداری و قرائت ادعیه از جمله دیگر برنامه‌های روز اربعین در آستان مقدس امامزاده شاهکرم (ع) خواهد بود.

بر اساس اعلام آستان مقدس امامزاده شاهکرم (ع)، پیش‌بینی‌های لازم برای ایجاد فضای مناسب پارک خودرو، امکانات رفاهی و خنک‌کننده، پذیرایی ناهار و ارائه خدمت به زائران و عزاداران حسینی در محل این آستان مقدس صورت گرفته است.

نظر شما