شناسهٔ خبر: 55334024 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کارشناس هواشناسی اصفهان خبرداد؛

بارش‌های مونسونی در جنوب و شمال شرق اصفهان

اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: فعالیت سامانه بارشی تابستانه از عصر امروز نیمه جنوبی و شمال شرق استان را فرا می گیرد و شدت بارش‌ها فردا جمعه به اوج می‌رسد.

صاحب‌خبر -

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سامانه ناپایدار بارشی از امروز تا شنبه هشتم مردادماه در استان فعال است، اظهار داشت: با فعالیت سامانه مونسونی طی این مدت، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید نیمه جنوبی و شمال شرق استان را فرا می‌گیرد.

بارش‌های ۳- ۴ میلیمتری در مناطق شمالی و غربی اصفهان

وی با بیان اینکه در مناطق مستعد احتمال ریزش تگرگ وجود دارد، خاطر نشان کرد: شب گذشته در اطراف شهر کاشان بارندگی برای دقایقی شدید شد و با وجود اینکه در ایستگاه شهر کاشان بارش ثبت نشده اما براساس داده‌های ایستگاه‌های بارانسجی این شهرستان از جمله کامو و جوشقان قالی و مراوند ۲ تا سه میلیمتر باران بارید و روستاهای حسن رباط میمه، عسگران تیران و کرون چهار میلی‌متر و شهرستان‌های خور و نائین نیز بارندگی شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ابراز داشت: انتظار می‌رود بارش‌ها تا امشب یکنواختر و با شدت بیشتری شکل بگیرد و در مجموع بارش‌ها در نیمه جنوبی استان به لحاظ میلیمتری بیشتر خواهد بود.

هنرمند اضافه کرد: احتمال وقوع بارش در کلانشهر اصفهان از عصر امروز است و فردا جمعه در طول روز بارش‌های خوبی را در این شهر انتظار داریم.

وی با بیان اینکه اوج فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز تا پایان روز جمعه پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: طی این مدت آب گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در تردد در مناطق پر بارش محتمل است.

کاهش دما در اصفهان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش سه تا پنج درجه‌ای دما در استان طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد و گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

هنرمند افزود: کاشان با دمای ۴۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان در ساعات پیش رو خواهند بود.

نظر شما