شناسهٔ خبر: 55317357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کارشناس هواشناسی خبرداد؛

ورود سامانه بارشی به اصفهان از امروز / گرما ادامه دارد

اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه بارشی تابستانه به استان خبرداد.

صاحب‌خبر -

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ناپایداری‌های جوی طی ۴۸ ساعت پیش‌رو، اظهار داشت: امروز در مناطق غربی و جنوبی استان رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

وی افزود: فردا با فعالیت سامانه بارشی تابستانه در بسیاری از مناطق به ویژه نیمه جنوبی استان به تدریج افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید و وقوع بارش‌های رگباری توأم با رعد و برق و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اوج فعالیت سامانه بارشی از عصر روز پنجشنبه تا شامگاه جمعه خواهد بود.

هنرمند ادامه داد: طی این مدت آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در تردد در مناطق پر بارش دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه دمای هوا تا فردا تغییر محسوسی ندارد، افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۴۵ درجه سانتیگراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با کمینه دمای ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان در ساعات پیش رو است.

نظر شما