شناسهٔ خبر: 55329662 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

این خبر بروز می‌شود؛

سیلاب مرگبار در امامزاده داوود تهران/ تشکیل جلسه ستاد بحران با حضور وزیر کشور/ افزایش شمار جان باختگان به ۸ تن؛ ۱۹ نفر مفقود هستند/ جاده تهران-امامزاده داوود مسدود شد/ دستور رئیس‌جمهور برای امدادرسانی به سیل‌زدگان

بدنبال هشدار‌های سازمان هواشناسی، از شامگاه شب گذشته بارش شدید باران در استان تهران به وقوع پیوست و در پی آن، در چند نقطه از استان بویژه نقاط غربی و جنوبی رویدادهایی مانند آبگرفتگی، رانش زمین و روان شدن سیلاب و انباشت گل و لای بویژه در منطقه کن (امامزاده داوود) رقم خورد. وضعیتی ویژه و مرگبار که با اعلام آماده باش نیروهای امدادی، تلاش برای مقابله با آن آغاز شده و در جریان است.

صاحب‌خبر -
تشکیل جلسه ستاد بحران با حضور وزیر کشور/ 3 جان باخته تا کنون/ دستور رئیس‌جمهور برای امدادرسانی به سیل‌زدگان امامزاده داوود(ع)در پی جاری شدن سیلاب در برخی مناطقی از استان تهران، شماری از هموطنان‌مان مصدوم شده و متاسفانه تعدادی جان باخته‌اند؛ خسارت های غیرقابل جبرانی که با توجه به مفقود شدن برخی در این سیلاب، احتمالا ابعادش افزایش خواهش یافت.

به گزارش «تابناک»، بدنبال هشدار‌های سازمان هواشناسی، از شامگاه شب گذشته بارش شدید باران در استان تهران به وقوع پیوست و در پی آن، در چند نقطه از استان بویژه نقاط غربی و جنوبی رویدادهایی مانند آبگرفتگی، رانش زمین و روان شدن سیلاب و انباشت گل و لای بویژه در منطقه کن (امامزاده داوود) رقم خورد. وضعیتی ویژه و مرگبار که برای مقابله با آن، هلال احمر، سازمان اورژانس کشور و مدیریت بحران استان در وضعیت آماده باش قرار گرفتند.
 
در ادامه می‌توانید اخبار مربوط به این رویداد را که تکمیل می‌شوند، مطالعه کنید:
 
شناسایی اجساد جدید در زیرزمین یک مغازه
۱۴۰۱/۰۵/۰۷ - ۱۵:۵۶

قدرت الله محمدی، مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در خصوص آخرین وضعیت سیل امام زاده داوود به فارس گفت: 2 روز است که درگیر حادثه هستیم؛ 4 ایستگاه به اضافه یک ایستگاه پشتیبان به محل حادثه اعزام شده و شهرداری های مناطق 22 گانه هم به کمک آمده اند و تعداد زیادی ماشین آلات به محل اعزام شده است.

وی با تاکید بر این موضوع که 70درصد کار آوار برداری به اتمام رسیده است، گفت: تا فردا کار آوار برداری به طور کامل تمام می شود. [در حال حاضر] چند پیکر دیگر در زیر زمین یک مغازه است که در حال خارج کردن آنها هستیم.

افزایش جانباختگان به ۸ نفر و تلاش برای یافتن ۱۹ مفقود
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۲۲:۳۸

مرتضی مرادی پور، معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشیک امداد و نجات با اشاره به آخرین جزئیات خدمات‌رسانی نیروها و تجهیزات بکارگیری شده در سیل و رانش زمین در بخش کن منطقه امام زاده داود شهر تهران گفت: ٣٠٥ نیروی عملیاتی در این حادثه وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: از این میان ۲۵۴ نفر از استان تهران، ۳۱ نفر از استان البرز و ٢٠ نفر از سازمان به محل حادثه اعزام شدند.

مرادی پور با بیان اینکه ۴۸ خودروی عملیاتی در حادثه حاضر بودند، گفت: ٣٧ دستگاه از تهران، ٦ دستگاه از البرز، ٥ دستگاه از سازمان اقدامات لازم را انجام دادند. ۸ مصدوم به اورژانس تحویل داده شد همچنین در این حادثه ۸ نفر جان باختند، ۱ نفر بصورت سرپایی درمان شد، ۱۹نفر مفقود هستند و ۷۰۰ نفر به محل امن منتقل شدند.

نجات مرد ۴۰ ساله‌ای توسط تیم های آنست جمعیت هلال‌احمر
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۱۹:۰۷

معاون پشتیبانی سازمان امداد و نجات از پیدا شدن مرد ۴۰ ساله‌ای در سیل شمال غربی تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر، حامد سجادی گفت: با توجه به تلاش مستمر تیم های آنست جمعیت هلال احمر، سگهای زنده یاب جمعیت این مرد ۴۰ ساله را جست‌وجو کرده و زنده و سلامت از سیلاب نجات دادند.

سجادی افزود: این فرد در زمان وقوع سیل از اتومبیل به بیرون پرتاب شده بود که با تلاش متخصصان و امدادگران توانست از این حادثه جان سالم به در ببرد.

۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۱۸:۴۶
افزایش تعداد جانباختگان یه ۶ تن؛ ۱۴ نفر مفقود هستند
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۱۳:۴۵

براساس آخرین آمار از عملکرد تیم‌های جست‌وجو و نجات و آنست (جست‌وجو با سگ‌های زنده یاب) تا این لحظه ۹ نفر مصدوم شناسایی و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

مرادی‌پور معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر لحظاتی پیش از کشف ششمین پیکر جان‌باخته در این حادثه خبر داد و گفت: لیستی از مفقودین تهیه شده که در حال حاضر ۱۴ نفر هستند و عملیات جست‌وجوی آن‌ها همچنان ادامه دارد.

تشریح آخرین جزئیات امداد رسانی در سیل امامزاده داوود
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۱۲:۰۰

دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در تشریح آخرین جزئیات امداد رسانی در سیل امامزاده داوود (ع)، اظهار کرد: از ساعت ۱:۳۰ بامداد امروز بارش شدیدی در کل کشور به ویژه استان تهران آغاز شد که متأسفانه در برخی از مناطق شاهد بروز سیل و آب گرفتگی به خصوص در بخش کن تهران، منطقه امامزاده داوود(ع) بودیم.

وی ادامه داد: در همان زمان های ابتدایی سه تیم از هلال احمر استان تهران به منطقه امامزاده داوود (ع) اعزام شدند و با کمک عوامل آتش نشانی مشغول امداد رسانی شدند. با توجه به گستردگی حادثه، تیم های امداد و نجات دیگر به منطقه اعزام و در حال حاضر بالغ بر ۱۳۰ نیروی عملیاتی در این حادثه مشغول امداد رسانی هستند.

کولیوند با بیان این که با تلاش نجاتگران ۵۰۰ نفر از مردم را به مناطق امن منتقل کردیم، اضافه کرد: تا این لحظه ۹ نفر دچار مصدومیت شدند و پنج نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند. با توجه به وجود گل و لای و آب های زیاد که در برخی موارد باعث ایجاد آوار شده است، ۱۰ سگ زنده یاب جهت تسریع در امداد رسانی در منطقه حضور پیدا کرده و مشغول جستجو برای مفقودین احتمالی هستند.

وی افزود: از میزان خسارت مالی گزارشی دقیق ارائه نشده و میزان خسارت توسط استانداری تهران اعلام خواهد شد.

بنا بر این گزارش، وزیر کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، استاندار و شهردار تهران از روند امداد رسانی هلال احمر و دیگر تیم ها بازدید کردند و در جلسه اضطراری مدیریت بحران، وزیر کشور جهت تسریع در عملیات جستجو و نجات دستوراتی را صادر کرد.

افزایش تعداد فوتی ها به ۵ تن
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۱۱:۴۵

بر اساس گزارش سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشورمان، با کشف پیکر یکی دیگر از جان باختگان سیلاب، شمار فوتی ها به ۵ تن افزایش یافت.

نخستین تصاویر هوایی از منطقه سیل‌زده امامزاده داوود
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۱۱:۳۶
mp4
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_1553274" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.tabnak.ir/fa/news/play/embed/1132033/1553274?width=600&height=400"></script></div>
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۱۱:۰۳
فوتی‌های حادثه امامزاده داوود به ۴ نفر رسید
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۱۰:۱۲

مرتضی مرادی پور، سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، گفت: دقایقی پیش پیکر چهارمین فرد که در محل حادثه امامزاده داوود، جان خود را از دست داده اند توسط امدادگران هلال احمر بیرون کشیده شد.

وی ادامه داد: تا کنون در این حادثه ۴ نفر جان خود را از دست داده اند و ۹ نفر مصدوم شدند.

مرادی پور گفت: ۱۰ تیم سگ های زنده یاب در حال جستجو برای یافتن مفقودین احتمالی هستند.

جستجوی مصدومان پس از خروج گل و لای صحن و مقبره امام زاده
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۱۰:۰۷

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: گل و لای مایع صحن و برای امامزاده داوود را در برگرفته است و اقدامات لازم برای خارج کردن این گل و لای ادامه دارد.

محمد حسن نامی با اشاره به آخرین آمار مصدومان و کشته شدگان سیل امامزاده داوود گفت: حدود یک و ساعت نیم پیش ستاد مدیریت بحران در صحن حرم برگزار شد و هلال احمر آتش نشانی و کلیه نیروهای امدادی و شهرداری تهران و منطقه ۵ مسئول رسیدگی به اوضاع شدند.

وی ادامه داد: در صحن و داخل مقبره امامزاده گل و لای شدید و مایع وجود دارد و ابتدا باید تمامی این گل و لای‌ها را از منطقه خارج کنیم تا بتوانیم برای بررسی وضعیت وارد صحن شویم. تجهیزات لازم مانند لودر و بیل مکانیکی در منطقه وجود دارند.

تشکیل جلسه ستاد بحران با حضور وزیر کشور/ افزایش شمار جان باختگان به ۴ تن/ جاده تهران- امامزاده داوود مسدود شد/ دستور رئیس‌جمهور برای امدادرسانی به سیل‌زدگان امامزاده داوود (ع)

انتقال ۵۰۰ حادثه دیده سیل به مناطق امن
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۱۰:۰۰

رئیس جمعیت هلال احمر در گفت‌وگوی زنده با اشاره به اقدامات انجام‌شده در سیلاب منطقه امام زاده داوود تهران گفت: تاکنون ۵۰۰ نفر از هموطنان به مناطق امن منتقل شدند و ۲ نفر جان باختند.

دکتر کولیوند که در محل حادثه حضور دارد از بسیج امکانات و تجهیزات برای تسریع در عملیات امدادرسانی خبر داد و تاکید کرد که عملیات امدادرسانی از سه جهت ادامه داد.

فوتی‌های حادثه امامزاده داوود به سه نفر رسید
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۰۹:۵۴

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر از پیدا شدن سومین پیکر در محل حادثه امامزاده داوود خبر داد.

مرتضی مرادی پور در گفتگو با مهر گفت: دقایقی پیش پیکر سومین فرد که در محل حادثه امامزاده داوود، جان خود را از دست داده اند توسط امدادگران هلال احمر بیرون کشیده شد.

تشکیل جلسه ستاد بحران با حضور وزیر کشور/ افزایش شمار جان باختگان به ۴ تن/ جاده تهران- امامزاده داوود مسدود شد/ دستور رئیس‌جمهور برای امدادرسانی به سیل‌زدگان امامزاده داوود (ع)

استاندار تهران فرمانده عملیات سیل امام‌زاده داوود شد
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۰۹:۵۰

با دستور وحیدی، وزیر کشور، محسن منصوری، استاندار تهران، فرمانده عملیات در حادثه سیل بخش کن و روستای امام زاده داوود (ع) شد. همچنین وزیر کشور از تمامی دستگاه‌های اجرایی، عملیاتی و امدادرسان در سطح ملی خواست تا با استاندار تهران در این خصوص همکاری کنند.

جلسه اضطراری مدیریت بحران تهران تشکیل شد
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۰۹:۳۴

پس از بازدید میدانی وزیر کشور، رییس جمعیت هلال‌احمر، استاندار تهران و مسئولین محلی از مناطق سیل زده تهران، هم اکنون جلسه اضطراری مدیریت بحران در امامزاده داوود تهران تشکیل شده است.

در این جلسه مدیران از جمله رییس جمعیت هلال احمر گزارشی از بازدید هوایی خود و ارزیابی تیم‌های عملیاتی ارایه خواهند کرد تا بعد در خصوص عملیات امدادرسانی اتخاذ تصمیم شود.

تشکیل جلسه ستاد بحران با حضور وزیر کشور/ افزایش شمار جان باختگان به ۴ تن/ جاده تهران- امامزاده داوود مسدود شد/ دستور رئیس‌جمهور برای امدادرسانی به سیل‌زدگان امامزاده داوود (ع)

انسداد ۹ جاده به علت بارش باران و سیل
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۰۹:۳۰

احمد شیرانی، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از انسداد ۹ جاده از جمله جاده هراز و جاده تهران- امامزاده داوود به علت بارش باران و جاری شدن سیل خبر داد و گفت: محور هراز تا اطلاع بعدی به علت سیل مسدود است.

وی درباره محورهای مسدود غیرشریانی کشور اظهار کرد: محورهای فنوج - کتیج – رمشک، جلگه - چاه اسحاق، زرآباد - چاهان، رودبار جنوب - برجک، جلگه - ایرانشهر، رودبار - کهنوج، جاسک - بشاگرد و تهران - امامزاده داود به علت بارش باران، رانش زمین و طغیان رودخانه‌ها مسدود هستند.

شیرانی درباره محورهای مسدود شریانی کشور گفت:‌ دو محور ریگان – ایرانشهر و زهکلوت - دلگان – ایرانشهر مسدود شریانی هستند.

۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۰۹:۲۸
حضور وزیر کشور، استاندار تهران و رییس جمعیت هلال احمر در مناطق سیل‌زده
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۰۹:۱۷

رئیس جمعیت هلال احمر از صبح امروز با بالگرد به آسمان تهران رفت تا وضعیت مناطق سیل زده امامزاده داوود و کن را ارزیابی کند. همچنین وزیر کشور و استاندار تهران نیز اکنون در جمع مردم حادثه دیده حاضر شدند.

در حال حاضر ۲۳ تیم عملیاتی، ۲ تیم آنست (جست‌وجو و نجات با سگ‌های زنده یاب) با استفاده از ۱۳ خودروی کمک‌دار، ۴ آمبولانس و ۳ خودروی نجات مشغول خدمت‌رسانی به متاثرین و جست‌وجو مفقودین هستند.

mp4
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_1553214" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.tabnak.ir/fa/news/play/embed/1132033/1553214?width=600&height=400"></script></div>
دستور رئیس‌جمهور برای بسیج همه امکانات جهت امدادرسانی به سیل‌زدگان
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۰۹:۰۰

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه، در حالی که به منظور برگزاری سی‌امین سفر استانی دولت مردمی به همدان سفر کرده است، به رئیس دفتر خود ماموریت داد که در تماس با استاندار تهران پیگیر آخرین وضعیت امدادرسانی به سیلزدگان امامزاده داوود (ع)‌ تهران شود.

بر این اساس، غلامحسین اسماعیلی در تماس با استاندار تهران که در محل امامزاده داوود (ع) حضور دارد، دستورات رئیسی مبنی بر بسیج کلیه امکانات امدادی اعم از هلال احمر، شهرداری و ستاد مدیریت بحران برای تسریع در عملیات امداد و نجات و نیز تمهید پیش‌بینی‌های لازم برای پیشگیری از حوادث مشابه را به وی ابلاغ کرد.‌

فوت ۲ نفر در حادثه امامزاده داود
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۰۸:۲۱

سخنگوی اورژانس کشور از جان باختن دو نفر در حادثه رانش زمین امامزاده داوود خبر داد و گفت: احتمال از آمار فوتی ها افزایش پیدا کند.

مجتبی خالدی گفت: متأسفانه تعداد مصدومان به ۸ نفر رسیده است. البته بعید است که دیگر تعداد مصدومان افزایش پیدا کند، مگر اینکه امدادگران و عوامل در صحنه دچار آسیب شوند.

تشکیل جلسه ستاد بحران با حضور وزیر کشور/ افزایش شمار جان باختگان به ۴ تن/ جاده تهران- امامزاده داوود مسدود شد/ دستور رئیس‌جمهور برای امدادرسانی به سیل‌زدگان امامزاده داوود (ع)

شهردار تهران در مناطق سیل زده حضور یافت
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۰۸:۰۰

سجاد محمدعلی نژاد، رئیس دفتر شهردار تهران با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه برای پیگیری سیل غرب تهران گفت: شامگاه شب گذشته در منطقه امامزاده داوود سیلی به وقوع پیوست که منجر به فوت افرادی نیز شد.

وی ادامه داد: سحرگاه امروز و بلافاصله پس از این حادثه علیرضا زاکانی شهردار تهران برای بررسی وضعیت منطقه در امامزاده داوود حاضر شد.

۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۰۷:۵۶
رانش زمین در امامزاده داود (ع) تهران
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۰۷:۳۱

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور در ارتباط تلفنی با شبکه خبر گفت: در ساعت یک و سی و شش دقیقه بامداد تماسی از مردم محلی امامزاده داود مبنی بر وقوع سیل و هجوم گل و لای به منطقه امامزاده داود (ع) گزارش شد. با توجه به منطقه و وضعیت راه آن جا همه امکانات را در وهله اول پیش از اینکه راه بسته شود به محل امامزاده داود (ع) منتقل کردیم.

وی افزود: گزارش های میدانی و معاونت عملیات که در صحنه حضور دارد، نشان گر وجود حجم وسیعی از گل و لای در محوطه آنجاست؛ تعدادی از خودروها زیر گل و لای ماندند و پنج مصدوم، اکنون در اتوبوس آمبولانس مستقر و تحت درمان هستند. با توجه به اینکه سازمان های امدادی حضور پیدا کردند مسیر، مقداری بسته شده است و انتقال مصدومان به پایین دست کمی با مشکل مواجه شده است که امیدواریم عوامل نیروی انتظامی بتوانند مسیر را باز کنند و بیمارانی را که به اقدامات درمانی بیشتری نیاز دارند بتوانیم از طریق آمبولانس ها به پایین دست انتقال دهیم.

میعادفر ادامه داد: بیمارستان های حضرت رسول (ص) و شهدای تجریش نیز آماده باش کامل هستند و در این مدت نیروهای امدادی با توجه به حجم وسیع گل و لای و احتمال دارد افرادی هم در زیر گل و لای مانده باشند و با توجه به اینکه برق منطقه قطع و امداد رسانی با مشکل مواجه شده است، همکاران هلال احمر در محل حضور یافتند و اورژانس هوایی ما نیز آماده باش است تا به محض طلوع آفتاب پروازی در منطقه داشته باشیم تا منطقه را بررسی کنیم و در صورت بسته بودن راه، بتوانیم مصدومان را از طریق اورژانس هوایی منتقل کنیم.

وی به مردم منطقه توصیه کرد با توجه به وضعیت راه و این که تنها یک خودرو می تواند در آن جاده حرکت کند از هجوم مردم برای کمک رسانی نیازی نیست زیرا سازمان های امدادی از جمله هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس در محل حادثه حضور دارند. تردد در این مسیر نباید انجام شود تا بتوانیم امداد رسانی و خدمات را به آسانی انجام دهیم.

خارج کردن ۵ خودرو از گل و لای در غرب تهران
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۰۷:۰۰

سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: حوالی ساعت ۱:۳۰ بامداد امروز و پس از بارش باران در مناطقی از شهر تهران و به خصوص مناطق شمالی و شمال غربی، یک مورد حادثه جاری شدن سیل و گل و لای در غرب تهران به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که در پی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان و عوامل گروه نجات نزدیک‌ترین ایستگاه را به محل حادثه واقع در بزرگراه شهید خرازی، جاده سایت اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل، به ایسنا گفت: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که پنج دستگاه خودروی سواری داخل گل و لای به جا مانده از جاری شدن سیلاب، گیر افتاده‌اند که بلافاصله عوامل آتش‌نشانی نسبت به خارج کردن این خودروها از داخل گل و لای اقدام کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه در مجموع پنج دستگاه خودروی سواری از داخل گل و لای خارج شد، اظهار کرد: همچنین علاوه بر خودروهای شاسی بلند سازمان آتش‌نشانی، با کمک چند تن از شهروندان که دارای خودروهای شاسی بلند و آفرود بودند، افرادی که در این مسیر در میان گل و لای و آبگرفتگی مانده بودند، جابه جا و به نقاط امن انتقال داده شدند.

ملکی با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه مورد مصدوم یا فوتی نداشت، گفت: ماموریت آتش‌نشانان در این محل به اتمام رسیده است. اما لازم است شهروندان از مراجعه به ارتفاعات تهران و جاده‌های کوهستانی و همچنین حضور در حاشیه مسیل‌ها خودداری کنند.

 
 

نظر شما