شناسهٔ خبر: 55317834 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

توضیحات سخنگوی دولت درباره ایرادات آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان+ جزئیات

سخنگوی دولت گفت: هیات تطبیق مصوبات مجلس ایراداتی به آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان گرفته بود و در جلسه امروز دولت، بخشی از ایرادات اصلاح شد و بخشی نیز نیازمند اصلاح است که انجام خواهد گرفت. کلیات آیین‌نامه نهایی است و قابلیت اجرا دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛  علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه 5 مرداد) هیأت وزیران در جمع خبرنگاران درباره مصوبات امروز جلسه دولت، ضمن تسلیت جان‌باختگان سیل در استان فارس اظهار داشت: وزیر محترم اقتصاد از سامانه امکان وثیقه‌گذاری سهام بورسی برای دریافت تسهیلات بانکی گزارشی دادند که در روزهای آینده راه‌اندازی می‌شود و این سهام به‌عنوان یکی از وثایق بانکی خواهد بود و این بخشی از اجرای دستور رییس‌جمهور در امر تسهیل اعطای تسهیلات بانکی است.

 

سخنگوی دولت گفت: سامانه‌ امکان وثیقه گذاری سهام بورسی جهت دریافت تسهیلات بانکی راه‌اندازی می‌شود.

 

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز دولت ۲۰ مصوبه داشتیم.

 

سخنگوی دولت گفت: وزیر اقتصاد از سامانه‌ای که آماده شده گزارش خوبی داد که امروز یا طی روزهای آینده رونمایی می‌شود. از طریق این سامانه، امکان وثیقه‌گذاری سهام بورسی برای سهام‌داران بورسی برای دریافت تسهیلات بانکی فراهم می‌شود؛ یعنی همه مردمی که در بورس سهام دارند می توانند برای دریافت تسهیلات بانکی از این سهام استفاده کنند.

 

وی دیگر اقدام دولت را جدیت برای اصلاح مسیر نظام بانکی در حوزه اعطای تسهیلات اعلام کرد.

 

بهادری جهرمی عنوان کرد: طرح دارویار با مسیر خوبی در حوزه داروی های داخلی کار خودش را آغاز کرد و کسانی که نسخه دارند هیچ افزایش قیمتی نخواهند داشت.

 

وی با اشاره به نهضت ملی مسکن گفت: با توجه به اینکه برای تحقق این مهم نیاز به زمین است، 2 شهر جدید در استان های آذربایجان غربی و فارس ایجاد خواهند شد.

 

وی درباره آیین نامه قانون رتبه بندی معلمان گفت: هیات تطبیق مجلس شورای اسلامی ایراداتی را متوجه آیین نامه کرده بود که این ایرادات امروز در جلسه دولت مطرح شد؛ بخشی از این ایرادات با نظر معاونت حقوقی و وزیر آموزش و پرورش و سایر بخش های مرتبط مورد اصلاح قرار گرفت؛ بخشی از این ایرادات هم نیازمند بحث بیشتری بود که به کمسیون ارجاع شد تا پس از بررسی به صحن دولت جهت تصویب بیاید اما کلیت آن به تصویب رسیده و قابلیت اجرایی شدن دارد.

 

سخنگوی دولت با اشاره به آغاز طرح دارویار گفت: این طرح با مسیر خوبی کار خود را با داروهای داخلی تجویز شده، بدون پرداخت از جیب بیماران آغاز کرد.

 

بهادری جهرمی ادامه داد: این طرح علیرغم تقویت نظام بیمه از تولیدکنندگان داروهای داخلی نیز حمایت می کند.

وی خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت در این زمینه پیشنهاداتی را ارائه کرد که مالیات بر ارزش افزوده در حوزه واردات دارو و تجهیزات پزشکی برای توسعه این طرح کاهش پیدا کند.

 

سخنگوی دولت در مورد نهضت ملی مسکن نیز بیان داشت: با توجه به اینکه ساخت و ساز این حجم از مسکن نیازمند زمین های مناسب است، امروز به پیشنهاد وزارت راه و مسکن ایجاد 2 شهر جدید به عنوان شهرهای گلمان و تابناک به ترتیب در استان های آذربایجان غربی و فارس به تصویب دولت رسید.

 

بهادری جهرمی عنوان کرد: در جلسه امروز دولت از آیین نامه ای حمایت کرد که سه دهک پایین درآمدی از پرداخت حق بیمه معاف شوند و دولت این حق بیمه را پرداخت کند.

 

وی افزود: به منظور تقویت نقش پژوهش در حل مسائل کشور، تقویت ارتباط حوزه های صنعت، معدن و سایر حوزه ها با دانشگاه و موثرتر کردن پژوهش های کشور در این حوزه ها، آیین نامه ای به تصویب دولت رسید که مطابق آن صندوق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد شد که 40 درصد از هزینه امور پژوهشی بانک ها و موسسه های انتفاعی وابسته به دولت را تجمیع و از طریق آن صندوق بتواند حامی هدایت پژوهش کشور به سمت حل مسائل اساسی کشور باشد.

 

سخنگوی دولت ادامه داد: مطابق همین مصوبه در حوزه فرهنگ نیز به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوباتی داشتیم. در راستای احکامی که به پیشنهاد دولت در بودجه مقرر شده بود هردو موضوع صندوق شورای علوم و بحث فرهنگی، مطابق این حکم تا 2 درصد از بودجه های هزینه ای دستگاه های اجرایی امکان تخصیص و هزینه‌کرد در حوزه های فرهنگی داشته باشند.

 

بهادری جهرمی بیان داشت: به منظور تقویت منابع مالی کشور و مولد سازی منابع موجود در وزارت جهاد کشاورزی بنا بر پیشنهاد این وزارت خانه و تصویب کمیسیون مربوطه در هیات دولت امروز آیین نامه اجرایی فروش اموال منقول و غیرمنقول مازاد وزارت جهاد کشاورزی به تصویب رسید تا گام موثری در این راستا برداشته شود.

 

وی ادامه داد: خبر خوشی که به تصویب هیات وزیران رسید، تصویب اساسنامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بود؛ برای اولین بار 5 هزار میلیارد تومان منابع برای حمایت از بیماران مبتلا به بیمارهای خاص پیش بینی شد و امروز با تصویب اساسنامه این صندوق عملاً مسیر اجرای این حکم قانونی فراهم شد.

 

سخنگوی دولت بیان داشت: از دیگر مصوبات جلسه امروز دولت تعیین فهرست شهرهای آلوده مشمول عوارض سالانه آلایندگی وسائط نقلیه بود که به پیشنهاد سازمان محیط زیست به تصویب رسید. تهران، کرج، اصفهان، تبریز، مشهد، اهواز، قم و اراک جزو شهرهای آلوده هستند که شامل این طرح می باشند./فارس

نظر شما