شناسهٔ خبر: 55317588 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ریاض: گشودن حریم هوایی عربستان، نشانه عادی‌سازی نیست

به رغم‌ ادعا و تبلیغات سران صهیونیستی درباره برداشتن گام‌هایی برای عادی‌سازی با ریاض، نماینده عربستان در سازمان ملل تأکید کرد که باز کردن حریم هوایی سعودی روی همه شرکت‌های هواپیمایی نشانه‌ای بر عادی‌سازی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عربستان سعودی بار دیگر تأکید کرد که هیچ اقدامی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برنداشته و همچنان از مردم فلسطین حمایت می‌کند.

«محمد العتیق» جانشین نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل متحد به اخبار منتشر شده در رسانه‌ها درباره نشانه‌هایی از عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو واکنش نشان داد و گفت، تصمیم ریاض برای گشودن حریم هوایی به روی شرکت‌های هواپیمایی (از جمله شرکت‌های اسرائیلی) به معنای گامی به سوی عادی‌سازی روابط (با رژیم صهیونیستی) نیست.

بنا بر گزارش امروز (چهارشنبه) «یورو نیوز»، جانشین نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل که در نشست ماهانه شورای امنیت سخنرانی می‌کرد، تصریح کرد: «تصمیمِ صدور اجازه‌‌ی استفاده از حریم هوایی ما به همه شرکت‌های هواپیمایی در راستای تعهدات بین‌المللی‌مان است».

العتیق همچنین تأکید کرد، موضع عربستان سعودی در خصوص ایستادگی در کنار مردم فلسطین همچنان پابرجاست و بازگشایی حریم هوایی به روی تل‌آویو این موضع را تغییر نخواهد داد.

همزمان با سفر اخیر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه، عربستان سعودی رسما اعلام کرد که حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای صهیونیستی گشوده است. لذا «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشبرد امور رژیم صهیونیستی در این باره ادعا کرد، این اقدام عربستان، گام نخست، برای عادی‌سازی روابط با ریاض به شمار می‌آید.

با این حال، «فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود» وزیر خارجه عربستان سعودی پس از سفر بایدن نیز تأکید کرده بود که تصمیم گشودن حریم هوایی روی پروازهای غیرنظامی، «معنایش این نیست که مقدمه‌ای برای تصمیم‌های بعدی است». 

انتهای پیام/م.ص

نظر شما