شناسهٔ خبر: 55291135 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

سردار فدوی:

توسعه علم و دانش و تبدیل آن به فناوری مورد تاکید سپاه است

تسنيم

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها تحول علمی و تعالی معنوی در نهاد علم است که با جهاد علمی محقق می‌شود و لازمه رفع نیازمندی‌های مردم جهاد علمی است بنابراین توسعه علم و دانش و تبدیل آن به فناوری مورد تاکید سپاه است.

صاحب‌خبر -
 
سردار علی فدوی شامگاه دوشنبه در جمع بسیجیان دانشگاه اراک در مرکز خانه خلاق و نوآوری مبین با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه پژوهش اظهار داشت: سپاه پاسداران برای تحقق اهداف با نقشه راه گام برمی‌دارد و مهم‌ترین رویکرد فعالیت‌های علمی و پژوهشی سپاه رسیدن به مرجعیت علمی و حل مسائل کنونی کشور است.

وی افزود: بسیجیان و پاسداران با تکیه بر علم و دانش به طور قطع از پیشگامان گام دوم انقلاب هستند و به فضل الهی در گام دوم نمایشگاهی از دستاوردهای مختلف در حوزه علم و فناوری توسط بسیجیان و پاسداران به نمایش گذاشته می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: یکی از عوامل موفقیت و پیشرفت کشور از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون مسئله تولید علم و پژوهش‌محوری است، به طور حتم در گام دوم انقلاب باید با ابتکار و نوآوری مبتنی بر دانش و پژوهش و تربیت دانشمندان متعهد و انقلابی نیازهای مختلف کشور را برطرف کرد و ایران اسلامی همچون گام اول باید در جمع سرآمدان علم و فناوری در دنیا باشد.

فدوی تصریح کرد: موفقیت در میدان‌های مختلف توسط سپاه و بسیج نتیجه بهره‌گیری از تاکتیک‌ها و تکنیک‌های پیچیده و پای کار آوردن روحیه‌های انقلابی و جهادی است و امروز برای ادامه مسیر مقتدرانه نیازمند خلاقیت و نوآوری در جهاد علمی هستیم.

وی با بیان اینکه جوانان بسیجی و پاسداران مومن و متعهد در سپاه با جهاد علمی گام‌های بلندی برداشته‌اند، خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب بسیجیان و پاسداران باید با تولید دانش مبتنی بر مبانی دینی و ولایی رشد علمی در سپاه را به شکل قابل توجه محقق سازند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: امروزه یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها تحول علمی و تعالی معنوی در نهاد علم است که با جهاد علمی محقق می‌شود و لازمه فتح خرمشهرهای پیش رو و رفع نیازمندی‌های مردم در بخش‌های مختلف جهاد علمی است بنابراین توسعه علم و دانش و تبدیل آن به فناوری مورد تاکید سپاه است.

فدوی با اشاره به اینکه مسئله‌یابی و نیازسنجی و تدوین نظام مسائل حال و آینده کشور ضرورت مهم است گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی باید در این راستا ریل‌گذاری کنند و ارائه راهکارهای دقیق و کاربردی برای حل مسائل کشور و مردم باید مورد توجه جوانان و بسیجیان در مراکز علمی و دانشگاهی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین راهبرد در تحقق شعار سال دانش‌بنیان کردن تولید است عنوان کرد: امروز باید باور و فرهنگ دانش‌بنیانی در همه بخش‌ها تقویت و توسعه پیدا کند و دانش‌بنیانی حرکت کردن شاه کلید حل مشکلات در بسیاری از بخش‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما