شناسهٔ خبر: 55288678 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد:‌

تأثیرات کاهش زمان صدور پروانه بر حوزه ساخت مسکن

سیدمیثاق اختر

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: کاهش زمان صدور پروانه تأثیرات بسزایی در حوزه ساخت مسکن خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در حاشیه هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع کاهش زمان صدور پروانه ساخت و ساز به مدت یک هفته گفت: این موضوع مربوط به پرونده شهرسازی است. صدور پروانه کلی بیش از این زمان می‌برد.

وی افزود: امیدواریم مابقی موارد نیز به سرعت تنظیم شود. قطعا می‌توان بسیاری از موارد را به صورت همزمان انجام داد تا فرصت کمتری گرفته شود. ما به دنبال این هستیم که این موضوع عملیاتی شود چون قطعا و یقینا کاهش زمان صدور پروانه تأثیرات خوبی در حوزه مسکن خواهد داشت.

چمران تأکید کرد: پس از صدور پروانه شهرسازی اولیه ارائه نقشه‌های اجرایی، محاسبات فنی و دریافت استعلامات باید انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه در بافت فرسوده قراردادهای خوبی با نهادهای مختلف منعقد شده است، افزود: شهرداری در این حوزه امور را مدیریت خواهد کرد و ساختمان‌ها بین مردم تقسیم خواهد شد تا از آن استفاده کنند؛ اما بعید است فضای جدیدی بزرگتر از شهرک اکباتان باشد.

چمران با بیان اینکه نهادها و بانک‌ها در این حوزه ورود پیدا خواهند کرد، افزود: شهرداری سرمایه‌گذاری نمی‌کند و در این راستا یا زمین ارائه می‌دهد یا ساکنین را جابه‌جا می‌کند و از محل موجود برای ارائه خدمات شهری استفاده می‌کند و مردم نیز در فضای جدید و در ساختمان‌های جدید اسکان پیدا خواهند کرد. در محلات فرسوده بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز را انجام می‌دهند و شهرداری تسهیل‌گری می‌کند و در صدور پروانه و ارائه زمین کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در ساخت و سازهای جدید باید میزان دریافتی از مردم نیز محاسبه شود، تأکید کرد: در حال حاضر این طرح آغاز شده اما تا پایان سال به انجام نخواهد رسید و اگر تا دو سال آینده به پایان برسد اتفاق خوبی خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما