شناسهٔ خبر: 55287611 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

طالبان: می‌خواهیم تعامل خوبی با کشورهای جهان داشته باشیم

سرپرست وزارت امور خارجه طالبان گفت که تمایل دارند با کشورهای جهان در عرصه سیاسی٬ دیپلماتیک و اقتصادی تعامل خوبی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان پس از دیدار با مقامات ازبکستان در حاشیه نشست بین‌المللی تاشکند در جمع خبرنگاران گفت: حاضریم با کشورهای جهان در عرصه سیاسی٬ دیپلماتیک و اقتصادی تعامل خوبی داشته باشیم.

وی افزود: اکنون تمام مناطق افغانستان تحت تسلط یک دولت است. کشورهای جهان و منطقه می‌توانند با استفاده از این فرصت در کشورمان سرمایه‌گذاری کنند.

به گفته وی، در نشست تاشکند، مسائل مختلف از جمله اقتصاد، ترانزیت و نقش افغانستان به عنوان پل ارتباطی بین آسیای مرکزی و جنوبی و راه آهن ترمز-مزارشریف-کابل-پشاور مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در حاشیه نشست بین‌المللی تاشکند با ولادیمیر ناراف، سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان و عبدالعزیز کاملوف، مشاور شورای امنیت ملی و نماینده‌ ویژه رئیس جمهور این کشور در امور سیاست خارجی دیدار کرده است.

نشست دو روزه تاشکند با حضور هیات طالبان و نمایندگان حدود ۲۰ کشور و سازمان‌های بین‌المللی با محوریت افغانستان امروز و فردا در این شهر برگزار می‌شود.

قرار است در این نشست، تنظیم اقدامات و پیشنهادات هماهنگ جامعه جهانی در مسایل ارائه کمک برای برقراری ثبات، امنیت، بازسازی پسادرگیری در افغانستان و همگرایی آن در روندهای همکاری منطقه‌ای در راستای منافع مردم افغانستان و تمام جهان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما