شناسهٔ خبر: 55273028 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هواشناسی در باره شرایط جوی اصفهان "هشدار نارنجی" صادر کرد

اصفهان- ایرنا- اداره کل هواشناسی استان اصفهان در باره تشدید فعالیت سامانه "مونسونی"، رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و بارش تگرگ در مناطق مُستعد از اوایل روز پنجشنبه تا اواخر روز جمعه هفته جاری در استان "هشدار نارنجی" صادر کرد.

صاحب‌خبر -

بر اساس هشدارهای مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان، روز دوشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، بارش تگرگ در مناطق مُستعد و تشدید فعالیت سامانه مونسونی از اوایل روز پنجشنبه تا اواخر روز جمعه در مناطق جنوب، جنوب غرب و مرکز استان بویژه مناطق جنوبی‌تر و مناطق همجوار با استان‌های فارس و چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

بر اساس این گزارش، احتمال ایجاد روان آب، سیلابی شدن مَسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌های فصلی، اختلال تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان منتهی به استان‌های فارس، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

در این اطلاعیه به هموطنان و مسوولان توصیه شده است تا ضمن پاکسازی کانال‌ها، جوی‌ها، آبراهه‌ها، مسیل‌ها و رودخانه‌ها در سطح شهرها و رودخانه‌های مُنتهی به شهر بویژه در گلوگاه‌هایی مانند دهانه پل‌ها اقدام کنند و از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مَسیل‌ها و چرای دام در مناطق مُستعد سیل و رعد و برق خودداری کنند.

همچنین در این اطلاعیه به کشاورزان توصیه شده است تا نسبت به پاکسازی راه آب مزارع و باغات اقدام کنند و ضمن مدیریت تردد در محورهای مواصلاتی در نیمه جنوبی استان، دستگاه‌های امدادی در جهت کاهش خسارات احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از اوایل وقت روز پنجشنبه تا اواخر وقت روز جمعه هفته جاری با تشدید فعالیت سامانه مونسونی در استان رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی را در استان بویژه برای مناطق جنوب، جنوب غرب، مرکز و مناطق همجوار با استان های فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد پیش بینی می‌شود.  

محمدرضا رفیعی افزود: فعالیت این سامانه به ایجاد روان آب، سیلابی شدن مَسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌های فصلی و اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان با استان های همجوار جنوبی خواهد شد.

وی ادامه داد: دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت.

رفیعی اضافه کرد: دمای کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات به ۴۰ درجه سانتیگراد و در خُنک‌ترین ساعات به ۲۵ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

وی بیان کرد: خور و بیابانک با دمای ۴۴ و بویین و میاندشت با دمای ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر بعنوان گرمترین و خُنک‌ترین نقاط استان پیش بینی می‌شود.

نظر شما