شناسهٔ خبر: 55270803 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

خواص روغن ارده کنجد

روغن ارده کنجد یکی از فرآورده‌های گیاهی خالص از کنجد است که سرشار از مواد مغذی می‌باشد. به دلیل خواص شگفت‌انگیز، عطر و طعم خاص سالیان زیادی است که به محصولی بسیار محبوب تبدیل شده و همگان از آن استفاده می‌کنند. بدون شک جایگزین کردن این روغن به جای روغن‌های مملو از چربی‌های اشباع و ناسالم، ضامن زندگی بهتر و سالم‌تری برای تمامی افراد خواهد بود. در این مطلب قرار است شما را به طور کامل با روغن ارده کنجد یکی از محصولات ارگانیک و طبیعی پرطرفدار و سالم آشنا سازیم. تا انتها این مطلب ما را با همراهی کنید.

صاحب‌خبر -

 

روغن ارده کنجد یکی از فرآورده‌های گیاهی خالص از کنجد است که سرشار از مواد مغذی می‌باشد. به دلیل خواص شگفت‌انگیز، عطر و طعم خاص سالیان زیادی است که به محصولی بسیار محبوب تبدیل شده و همگان از آن استفاده می‌کنند. بدون شک جایگزین کردن این روغن به جای روغن‌های مملو از چربی‌های اشباع و ناسالم، ضامن زندگی بهتر و سالم‌تری برای تمامی افراد خواهد بود. در این مطلب قرار است شما را به طور کامل با روغن ارده کنجد یکی از محصولات ارگانیک و طبیعی پرطرفدار و سالم آشنا سازیم. تا انتها این مطلب ما را با همراهی کنید.

اهمیت استفاده از روغن ارده کنجد

از آنجا که هر فرد تقریبا روزانه باید بین 20 الی 30 درصد از کالری روزانه خود را از چربی‌ها دریافت می‌کند، روغن به یکی از مهم‌ترین و پرمصرف‌ترین محصولات تبدیل شده است.

روغن‌ها یکی از محصولاتی هستند که همیشه در سبد خرید همگان قرار دارند. پس لازم است هنگام خرید به نوع روغن و مواد تشکیل‌دهنده آن دقت کنید. استفاده از روغن‌های سالم و خالص می‌تواند تاثیر بسیاری در حفظ سلامتی افراد داشته باشد.

مراحل به دست آوردن روغن ارده کنجد

روش استخراج روغن ارده کنجد شامل چند مرحله است:

  • مرحله اول: دانه‌های کنجد کاملا شسته می‌شوند تا آلودگی‌ها و میکروب‌های موجود در آن‌ها به طور کامل از بین بروند‌.
  • مرحله دوم: دانه‌های شسته شده پوست‌گیری می‌شوند. این مرحله علاوه بر اینکه سبب بهبودی طعم محصول نهایی می‌شود سبب از بین رفتن بقایای هرگونه آلودگی موجود در کنجدها نیز خواهد شد.
  • مرحله سوم: دانه‌های کنجد با کنترل بسیار دقیق و استاندارد حرارت داده می‌شوند، زیرا حرارت در این مرحله نقش به سزایی در استخراج روغن ارده کنجد دارد.
  • مرحله چهارم: دانه‌های کنجد حرارت دیده به خوبی آسیاب می‌شوند و محصول به دست آمده توسط این آسیاب ارده نام می‌گیرد. برای جداسازی روغن از ارده به این محصول طبق شرایط و استاندارد‌های خاصی مقداری آب اضافه می‌‌شود، این آب سبب جذب بافت ارده شده و در نتیجه روغن از ارده خارج می‌شود.
  • مرحله پایانی: در این مرحله نیز بقایای تفاله ارده و آب موجود از روغن به دست آمده حذف می‌شوند تا روغن به نوعی تصفیه شود و از هرگونه ناخالصی به دور باشد.

تفاوت روغن ارده کنجد با روغن کنجد

روغن ارده کنجد یکی از محصولات سنتی شهر اردکان در یزد است. این روغن همانند روغن کنجد از دانه‌های کنجد استخراج می‌شود و هیچگونه افزودنی در آن‌ به کار نمی‌روند. اما تفاوت اصلی بین این دو روغن در نوع و روش استخراج آن‌ها است. همین تفاوت در استخراج سبب تفاوت‌های کاربردی، طعمی و ظاهری بسیاری در بین این دو محصول شده است.

images_1658692561

روش پرس سرد روشی است که در تهیه روغن کنجد استفاده می‌شود. این روغن از کنجد پوست‌گیری نشده خام، تحت فشار و بدون اعمال حرارت بالا به دست می‌آید. در حالی که همانطور که گفته شد روغن ارده کنجد را از کنجدی می‌گیرند که پس از شستشو و پوست‌گیری حرارت‌دهی می‌شود و در نتیجه روغن حاصل، طعم و خواص متفاوتی دارد. در اصل روغن ارده را از کنجد تفت داده شده استخراج می‌کنند.

هر کدام از این محصولات به دست آمده دارای خواص و ویژگی‌های منحصر به فردی هستند و معمولا با توجه به نیاز مصرف‌کنندگان انتخاب و خریداری می‌شوند.

مزایای استفاده از این روغن

در ادامه این قسمت از مطلب قرار است به برخی از مزایای استفاده از روغن ارده کنجد بپردازیم:

  • روغن ارده کنجد روغن تحمل حرارت تا حدود 250 درجه سانتی گراد را دارد. لذا در مصارف سالاد، آشپزی و خصوصا برای سرخ کردن مواد غذایی استفاده می‌شود.
  • این روغن دارای طعم و بوی مطلوب و دلنشینی است.
  • این روغن ضامن سلامتی قلب است زیرا سرشار از چربی‌های اشباع نشده و غیراشباع است.
  • این روغن دارای ویتامین‌های گروه E، B و عناصر کلسیم، منیزیم و فسفر است. این ویتامین‌ها و عناصر باعث حفاظت از مو خواهند شد. در صورتی که به دنبال موهایی زیبا و سالم هستید پیشنهاد می‌شود از این روغن استفاده کنید.
  • افرادی که به ماساژ علاقه دارند می‌توانند از این روغن جهت ماساژ دادن بدن استفاده کنند. سبب ایجاد احساس آرامش و راحتی برای فرد می‌شود.
  • روغن ارده کنجد دارای منیزیم است به همین دلیل برای افرادی که از دیابت رنج می‌برند بسیار مفید است. در صورتی که از دیابت رنج می‌برید این روغن در درمان کاهش قند خون بسیار موثر است.

نتیجه‌گیری

در این مطلب شما را به طور کامل با روغن ارده کنجد و برخی از مزایای آن آشنا ساختیم. این خوراکی خوشمزه بسیار مغذی است و با روش‌ گوناگونی تهیه می‌گردد. مصرف آن برای تمام افراد در رده سنی مختلف توصیه می‌شود. حال اگر شما نیز قصد استفاده از این روغن کاملا ارگانیک را دارید می‌توانید با خیالی آسوده و راحت برای خرید آن از سایت سویدا اقدام کنید. برای خرید شیره خرما می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید. تشکر صمیمانه از شما برای اینکه تا انتها این مطلب ما را همراهی کردید و امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

نظر شما