شناسهٔ خبر: 55268813 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

وزش باد شدید و گردو خاک در بیشتر مناطق کشور

صاحب‌خبر -

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی ۲ روز آینده برای استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در نیمه جنوبی سیستان‌و بلوچستان، جنوب کرمان، برخی نقاط هرمزگان و جنوب شرق فارس در بعضی ساعات به ویژه بعد از ظهر شاهد رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی هستیم که در برخی نقاط خیزش گرد و خاک رخ را به همراه دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز سه شنبه در ارتفاعات البرز بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد، ادامه داد: درسیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، جنوب و شرق فارس، تنگه هرمز، دریای عمان، جنوب خراسان جنوبی، غرب و جنوب یزد انتظار رگبار شدید باران همراه با رعدو برق و وزش باد شدید را داریم.

گودرزی با بیان اینکه بارش‌ها در جنوب کشور در روزهای پایانی هفته تشدید می‌شود، اظهار کرد: از امروز تا شنبه دریای خزر و دریای‌ جنوب مواج و متلاطم است.

وی توضیح داد: طی ۲ روز آینده در برخی نقاط غرب، جنوب غرب و برخی نقاط استان‌های سمنان، البرز، قزوین، تهران، قم، مرکزی، شمال اصفهان وشرق یزد با وزش باد شدید همراه با گرد و خاک مواجه هستیم که سبب افزایش آلاینده‌های جوی وکاهش کیفیت هوا می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران عنوان کرد: از بعد از ظهر امروز برای مناطق غربی و جنوبی استان تهران باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و بیشینه دما در ایستگاه مهرآباد به ۳۸ درجه بالای صفر می رسد و هوا در استان تهران خنک تر می شود و برای فردا به طور میانگین ۳ الی ۴ درجه در سطح استان کاهش دما را داریم.

نظر شما