شناسهٔ خبر: 67724233 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

انجمن جهانی تامین اجتماعی (ایسا) بررسی کرد:

چالش‌های محاسبات صندوق‌های بازنشستگی همزمان با تغییرات اقلیمی

انجمن جهانی تامین اجتماعی (ایسا) بررسی کرد: گزارش جدید ایسا از ملاحظات اکچوئری باتوجه به افزایش خطرات تحولات اقلیمی در تامین اجتماعی را بررسی کرده که نشان می‌دهد محاسبات آماری در این شرایط باید با تغییراتی همراه باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از ISSA، انجمن بین‌المللی تامین اجتماعی (ISSA) در گزارش جدیدی در مورد ملاحظات اکچوئری و محاسبات بیمه‌ای صندوق‌های بازنشستگی به تاثیر خطرات آب و هوایی بر این محاسبات تاکید کرد. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد که خطرات زیست محیطی کلیه مفروضات جمعیت شناختی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری که برای تحلیل صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی استفاده می‌شوند را تغییر داده است. 

برای آنکه محاسبات دقیقی از این پس باتوجه به تغییرات اقلیمی در حوزه محاسبات بیمه‌ای (اکچوئری) انجام شود، باید تمامی تاثیرات این تغییرات بر مشاغل، سن بازنشستگی و امید به زندگی در مناطق مختلف مورد ارزیابی دوباره قرار گیرد. 

بنابراین، ایجاد دانش در مورد کمی سناریوهای مختلف زیست محیطی و آب و هوایی از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا داده‌ها و اکتشاف تاثیر همه این سناریوها دقت تحلیل‌های اقتصادی و مالی را افزایش می‌دهد. 

این گزارش مثال‌ها و روش‌های عملی را ارائه می‌دهد که می‌توانند توسط اکچوئرها و کارشناسان صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی برای تصمیم‌گیری بهتر در حوزه تعیین سن بازنشستگی و دیگر ملاحظات شغلی و بیمه‌ای مورد استفاده قرار گرفته و آنها را دگرگون کند. 

کارشناسان مجمع ایسا می‌گویند: تاثیراتی مثل گرم شدن زمین، کاهش سطح مراتع فعال، آتش سوزی و کاهش اشتغال در برخی حوزه‌ها به ویژه در صنایع غذایی و مزارع و تاثیرات محیط زیست در سلامت افراد و امید به زندگی، همگی می‌توانند محاسبات بیمه‌ای و اکچوئری گذشته را تحت تاثیر قرار دهند.

نسخه اولیه این گزارش قبلاً در بیست و یکمین کنفرانس بین المللی ISSA از اکچوئرها، آمارگیران و متخصصان سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (در سال ۲۰۲۳ میلادی)، ارائه شده بود. قرار است نتایج عملی این گزارش نیز در جمع‌بندی مطالعاتی ایسا در سال ۲۰۲۵ ارائه و مورد ارزیابی قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما