شناسهٔ خبر: 55214501 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انتقاد پکن از سفر احتمالی پلوسی به تایوان

معاون وزیر امور خارجه چین از احتمال سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

«وانگ ونبین» معاون وزیر امور خارجه چین از گزارش‌هایی مبنی بر این‌که «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ممکن است در ماه اوت به تایوان سفر کند، انتقاد کرد.

به گزارش آرتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برنامه‌های قبلی خود برای انجام این کار در ماه آوریل را به دلیل ابتلا به کرونا  به تعویق انداخته است.

وانگ ونبین گفت: «اگر پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تایوان بازدید کند، به طور جدی اصل چین واحد را نقض می‌کند و به حاکمیت و تمامیت ارضی چین و بنیان سیاسی روابط چین و آمریکا آسیب می‌زند.»

آرتی همچنین نوشت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه گفته بود که ارتش فکر می‌کند در حال حاضر این اقدام ایده خوبی نیست، اما اذعان داشت که از آخرین وضعیت برنامه‌های پلوسی اطلاعی ندارد.

پیش از این اما وزارت خارجه چین به آمریکا هشدار داده بود در صورت سفر نانسی پلوسی به تایوان، پکن اقدامات جدی اتخاذ خواهد کرد.

آمریکا با وجود فقدان روابط رسمی دیپلماتیک، مهمترین حامی بین‌المللی تایوان و تأمین کننده تسلیحات آن است. ارتش چین نیز اعلام کرده که اخیراً رزمایشی را در اطراف تایوان به عنوان هشدار جدی علیه تبانی تایوان و آمریکا انجام داده است.

نظر شما