شناسهٔ خبر: 55203346 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد

اعزام ۲۲ اکیپ بهداشت محیط در طرح نظارتی کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از اعزام ۲۲ اکیپ بهداشت محیط برای بازدید و کنترل‌های بهداشتی کرونایی در اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی محمدیان روز چهارشنبه ۲۹ تیرماه در نشست بررسی آخرین وضعیت کرونا در اردبیل اظهار کرد: اکیپ‌های بهداشت محیط با توجه به دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم از بابت شیوع سویه جدید فعالیت خود را با تمرکز بر رستوران‌ها، مراکز عرضه مواد غذایی و اغذیه‌فروشی‌ها آغاز کردند تا با نظارت بیشتر و در قالب این طرح ضربتی بتوانند با توصیه‌های بهداشتی را به فعالان این حوزه یادآور شوند.

وی به شیوع سویه جدید کرونا در سطح کشور و استان اردبیل اشاره کرد و گفت: همچنان تاکید ما بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است تا در موج هفتم کرونا گرفتار مرگ و میر و برخی حوادث ناگوار نباشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به افزایش چهار برابری تعداد مراجعین و بستری‌های کرونایی در ۲ هفته اخیر اشاره کرد و افزود: شرایط شکننده‌ای را شاهد هستیم و بهتر است مراقبت‌های بهداشتی جدی گرفته شده و در کنار رعایت موازین بهداشتی، تزریق دز یادآور به ویژه برای گروه‌های آسیب‌پذیر و بیماران زمینه‌ای مد نظر قرار گیرد.

محمدیان تصریح کرد: در ۲ مرکز شهید بهشتی و باکری اردبیل از ساعت هشت صبح تا هشت شب تزریق واکسن در حال انجام است و در کنار آن در ۳۶۰ مرکز بهداشت و جامع سلامت اعم از شهری و روستایی واکسیناسیون با قوت و قدرت ادامه پیدا می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۷۵ نفر نیرو در قالب اکیپ‌های بهداشت محیط سعی می‌کنند تا به ارتقای سلامت مردم کمک کنند و در ارزیابی‌ها و بررسی‌های نهایی چنانچه واحدهای صنفی با مشکلاتی روبه‌رو باشند، تذکر لازم به آنها داده می‌شود تا سلامت خود را حفظ کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اضافه کرد: پرهیز از تجمعات و تزریق دز یادآور به ویژه برای گروه‌های سنی در معرض خطر تاکید اصلی است که دانشگاه علوم پزشکی نیز در این زمینه با حساسیت مسائل را رصد می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما