شناسهٔ خبر: 55187033 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سقوط شدید اعتماد به رسانه‌های آمریکایی

نظرسنجی جدید موسسه گالوپ نشان می‌دهد که تنها یک نفر از هر شش آمریکایی به روزنامه‌های این کشور اعتماد دارد، در حالی که وضعیت اعتماد آمریکایی‌ها به رسانه‌های تلویزیونی این کشور حتی بدتر است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه راشاتودی، براساس نظرسنجی جدید گالوپ، از هر شش آمریکایی، یک نفر به روزنامه‌ها و از هر ۱۰ آمریکایی یک نفر به رسانه‌های تلویزیونی کشورشان اعتماد دارند.

این کمترین رقم ثبت‌شده در زمینه افت چنین اعتمادی از زمان سال‌های ۱۹۷۳ و ۱۹۹۳ که در نظرسنجی‌های مربوط به هر کدام، کاهشی شدید نسبت به سال قبل از آن ثبت شد، محسوب می‌شود. همچنین شکاف فزاینده‌ای هم در زمینه اعتماد به رسانه‌ها بین دموکرات‌ها و مابقی طیف‌های این کشور وجود دارد.

تنها ۱۶ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که اعتماد زیادی یا نسبتا زیادی به روزنامه‌ها دارند، در حالی که ۴۳ درصد گفتند که اعتماد «خیلی کم» به مطبوعات دارند. این اولین‌بار است که از سال ۱۹۷۳، زمانی که گالوپ شروع به ردیابی داده‌ها در این حوزه کرد، این رقم به زیر ۲۰ درصد می‌رسد.

وضعیت برای رسانه‌های تلویزیونی این کشور حتی بدتر به نظر می‌رسد و تنها ۱۱ درصد- پایین‌ترین درصد ثبت شده از سال ۱۹۹۳ در این حوزه- گفتند که اعتماد زیادی به اخبار تلویزیون این کشور دارند، در حالی که در مقایسه ۴۹ درصد اعتماد «خیلی کم» به آن داشتند.

در عین حال براساس نتایج این نظرسنجی اعتماد کلی به روزنامه‌ها و رسانه‌های خبری تلویزیونی آمریکا نسبت به سال ۲۰۲۱ به میزان قابل توجهی کاهش نشان داده و در هر دو مورد پنج درصد کاهش یافته است. طبق این نظرسنجی روند تنزل در تمام گرایش‌های سیاسی یکسان بوده است، اما این نظرسنجی شکاف‌های قابل توجهی را نشان داد.

نظر شما