شناسهٔ خبر: 55186179 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تولید روزانه ۷۰۰ تن آسفالت در زنجان

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری زنجان گفت: روزانه ۷۰۰ تن آسفالت در کارخانه آسفالت شهرداری زنجان تولید می شود.

صاحب‌خبر -

رضایی گفت: با توجه به اینکه مصالح آسفالت در دو بخش سنگدانه و قیر است، برای اولین‌بار شهرداری زنجان تصمیم گرفت که مصالح مرغوب را از معادنی که مورد تائید آزمایشگاه مکانیک خاک استان زنجان است، خریداری کند که دپو نیز می‌شود.

او با اشاره به اینکه کارخانه آسفالت شهرداری زنجان در خدمت نهضت آسفالت بوده و فعلاً همه ظرفیت و توان تولید را برای این موضوع استفاده می‌کنیم، افزود: میزان تولید این کارخانه روزانه به ۷۰۰ تن نیز می‌رسد و ظرفیت اسمی کارخانه بیشتر از این بوده، ولی باید شرایط کارخانه که برای ۲۰ سال پیش است را نیز، لحاظ کرد.

این مسئول با بیان اینکه با توجه به مسائل فنی و طبق آیین‌نامه استاندارد، آسفالت تولید می‌شود، ادامه داد: معیار آسفالت ما را آزمایش فنی مکانیک خاک استان زنجان طرح اختلاطی داده و منطبق با این طرح پیش می‌رویم و آزمایشگاه در کارخانه نیز وجود دارد و هر روز نمونه‌برداری می‌شود.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری زنجان در رابطه با مراحل کار دستگاه تولید آسفالت کارخانه آسفالت شهرداری زنجان، گفت: اپراتور دستگاه تولید آسفالت متخصص بوده و اولین ماشین مصالح را بارگیری کرده و مصالح را سرد تخلیه می‌کند و تا به دمای مطلوب نرسد آن را پای کار ارسال نمی‌کنیم.

رضایی به کمبود آب در کارخانه آسفالت شهرداری زنجان اشاره کرد و گفت: متأسفانه دیگر در این مکان آب نداریم و تنها برای مصارف خودمان با تانکر آب حمل می‌کنیم که باید کف‌شکنی کرده و حفر جدید ایجاد کنیم که شرکت آب و فاضلاب استان نیز همکاری لازم را در این خصوص دارد.

نظر شما