شناسهٔ خبر: 55182479 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

سیگنال نشست آستانه بر بازار

کاهش قیمت دلار و سکه

اشاره: ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روز گذشته برای نشست آستان وارد تهران شدند. هر چند موضوع سفر سوریه است اما در حاشیه آن قرار است درباره اقتصاد، تجارت، برجام و ... تبادل نظر شود. بازار به این نشست واکنش مثبت نشان داد و قیمت دلار و سکه کاهشی شدند.

صاحب‌خبر -

برخی معامله‌گران بازار اعتقاد دارند که سفرهای سیاسی و انتشار اخبار مثبت، شاید بتواند قیمت دلار را به زیر بکشد. به گزارش خبرآنلاین، دیروز ۲۸ تیر، ودلادیمیر پوتین به تهران ‌آمد. درست بعد از سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه خاورمیانه و در بجبوبه جنگ با اوکراین. بر همین اساس، تحلیلگران می‌گویند این سفر پیام‌های متعددی دارد، هم برای آمریکا که رییس جمهورش به تازگی به خاورمیانه آمده بود. هم برای کشورهای غربی و اروپایی که در جنگ اوکراین در مقابل روسیه ایستادند و هم برای پرونده هسته‌ای ایران. در این شرایط، به نظر می‌رسد سفر پوتین به ایران، تا حدی روی بازار ارز اثرگذار باشد؛ آن هم در شرایطی که برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که خبر سفر رییس‌جمهور روسیه به تهران، قیمت دلار را در پایان هفته کاهشی کرد. اگرچه کاهش قیمت دلار به حدی نبود که وارد کانال جدیدی شود. 

کاهش قیمت دلار و طلا
قیمت‌ دلار و طلا دیروز سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱، نوساناتی داشته است. به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در صرافی ملی با کاهش نسبت به روز کاری گذشته، ۲۷۸۸۰ تومان اعلام شد. دلار در بازار آزاد نیز روند کاهشی دارد. به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی امروز با ۰٫۲۱ درصد کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به قیمت ۲۶۰۱۹ تومان رسیده است. در بازار طلا و سکه نیز دیروز نوساناتی وجود داشتت. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر روند افزایشی دارد و اکنون به یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۹۳۴ تومان رسیده است. قیمت طلا دیروز به زیر ۱ میلیون و ۳۵۰ هم رسید. در حالی که در روزهای گذشته در محدوده ۱ میلیون و ۳۶۰ نیز بود. قیمت سکه طرح جدید ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله ‌شد. همچنین قیمت سکه طرح قدیم، روند نزولی داشت و به ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و با قیمت ۱,۷۱۱٫۵۸ دلار معامله می‌شود.  به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. بازارهای مالی در ایران به ویژه قیمت دلار معمولا به اخبار سیاسی به ویژه در مورد مذاکرات هسته ای حساس بوده‌اند. حالا این هفته سفر مقامات ارشد سیاسی دو کشور روسیه و ترکیه به ایران از جمله اخبار مهم سیاسی هستند. به ویژه حضور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در کشور می‌تواند بازارهای دلار و به دنبال آن طلا و سکه سیگنال‌هایی داشته باشد. این اخبار ظرف دو روز گذشته قیمت دلار در بازار آزاد را کاهش داده. تحلیلگران معتقدند این کاهش قیمت به دلیل شکل‌گیری برخی انتظارات سیاسی مثبت است. سفرهای سیاسی که شاید بتواند قیمت دلار را به زیر بکشد.

نظر شما