شناسهٔ خبر: 68501709 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

پرده‌ای جدید از خسارت عملیات حزب الله لبنان

هلاکت یا استعفا؛ سرنوشت مبهم فرمانده یگان 8200 ارتش اسرائیل/ رمزگشایی از زخمِ کاری عملیات اربعین حزب‌الله

برخی رسانه ها به این نکته اشاره داشته اند که وی در نتیجه حمله حزب الله لبنان به هلاکت رسیده و برخی دیگر از استعفای قریب الوقوع او سخن می گویند. موضوعی که در کلیت خود از زخمِ کاری عمیق حزب الله لبنان به رژیم اشغالگر قدس حکایت دارد.

صاحب‌خبر - گروه بین الملل جهان نيوز: مدت زمان زیادی از اجرای عملیات اربعینِ حزب الله لبنان علیه اراضی اشغالی نمی گذرد. عملیاتی که در واکنش به اقدام تروریستی رژیم اشغالگر قدس در ترور شهید "فواد شکر" از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان انجام گرفت و در قالب آن، بیش از 320 موشک و البته ده ها پهپاد به سمت سایت های اطلاعاتی و نظامی رژیم اشغالگر قدس شلیک شدند.

تنها اندکی پس از عملیات مذکور، مقام های ارشد سیاسی و نظامی اسرائیل و البته جریان های رسانه ای و تبلیغاتی وابسته به آن ها، رویکرد تکراری خود را در پیش گرفتند و از خسارات کم این عملیات و عدم اهمیتش سخن گفتند. البته که این رویکرد رژیم اشغالگر قدس در شرایطی اتخاذ شد که سیاست سانسور شدید در اراضی اشغالی حاکم بوده است. با این همه، همچون گذشته و شبیه به آنچه در مورد دوره زمانی پس از اجرای عملیات وعده صادقِ ایران شاهد بودیم، شاهد افشای تدریجی ضربات مهلک عملیات حزب الله لبنان به اراضی اشغالی و اهداف حساس رژیم اشغالگر قدس هستیم.

در این راستا، تنها اندکی پس از عملیات اربعین حزب الله لبنان، برخی از رسانه های عربی نظیر خبرگزاری الوطن مصر و یا شبکه المنار لبنان، در خبرهایی به این مساله اشاره کردند که فرمانده یگان 8200 ارتش رژیم‌صهیونیستی یعنی "یوسی ساریل" به هلاکت رسیده است. یگان 8200 ارتش اسرائیل یکی از مهمترین نهادهای مرتبط با دستگاه های جاسوسی رژیم اشغالگر قدس است که در حوزه سایبری فعال می باشد و سازوکارهای نظامی و اطلاعاتی صهیونیست ها تا حد زیادی به داده های آن وابسته هستند.

نکته مهم اینکه پایگاه این یگان مهم اطلاعاتی در گالیلوت در اراضی اشغالی، در جریان عملیات اربعین حزب الله لبنان، جزو بانک اهداف این جنبش بوده و سید حسن نصرالله از اصابت مستقیم موشک و پهپادهای حزب الله به این مقر خبر داده بود. در این راستا، به تازگی پایگاه صهیستی واللا نیز در خبری مدع شده که استفعای فرمانده یگان 8200 صهیونیست ها قریب الوقوع است. این خبر پس از چند روز ابهام در مورد سرنوشت مبهم یوسی ساریل منتشر شده است.

از این رو، در تحلیل رویداد مذکور، توجه به 3 نکته مهم است.

یک: وضعیت صهیونیست‌ها فوق بحرانی است
انتشار اخبار مختلف در مورد هلاکت یا استعفای فرمانده یکی از مهمترین تشکیلات مرتبط با دستگاه‌های جاسوسی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و پنهانکاری های گسترده اشغالگران اسرائیلی در این رابطه، نشان از آن دارد که برخلاف جوسازی های تبلیغاتی محورِ عبری-غربی، عملیات اربعین حزب الله لبنان به معنای واقعی کلمه توانسته شوک های مهلکی را به رژیم اشغالگر قدس تحمیل کند.

شوک هایی که صهیونیست ها را واداشته اند اقدام به جنگ روانی و طرح روایت های انحرافی کنند تا شاید بتوانند از این رهگذر، از افشای واقعیت های تلخ علیه خود جلوگیری کنند. با این همه، حتی با اتخاذ این رویکرد نیز می‌بینیم که باز هم آبروی صهیونیست ها می رود. موضوعی که نشان می دهد اوضاع از کنترل رژیم‌صهیونیستی خارج شده و این رژیم در وضعیت فوقِ بحرانی قرار گرفته است.

دو: موفقیت حزب الله لبنان در برقراری موازنه قدرت
اینکه می بینیم اخبار مختلفی در مورد سرنوشت مبهم فرمانده یگان 8200 ارتش صهیونیست ها پس از عملیات اربعین حزب الله لبنان مطرح می شود، در نوع خود این گزاره را مورد تاکید قرار می دهد که مقاومت اسلامی لبنان به خوبی توانسته اشغالگران صهیونیست را با این گزاره مواجه سازد که انجام اقدامات تروریستی از سوی آن‌ها، صورت حساب های سنگینی را روی دستشان قرار خواهد داد. صورت حساب هایی که پیشتر عادت به مواجهه با آن ها نداشته اند و در نوع خود حاکی از شکل گیری معادلات و مناسبات بازدارندگی تازه علیه رژیم اشغالگر قدس در سطح منطقه هستند.

فراموش نکنیم که یگان 8200 ارتش اسرائیل از جمله دستگاه های بوده که مستقیما در ترور شهید فواد شکر دست داشته و حزب الله لبنان نیز با هدف قرار دادن سایت به شدت حفاظت شده این یگان در گالیلوت، پیامی معنادار را به صهیونیست ها مخابره کرده است. موضوعی که بدون تردید در محاسبات آتی صهیونیست ها در مواجهه با جریان مقاومت، نقشی عینی بازی خواهد کرد.

سه: تشدید فشارهای داخلی علیه رژیم اشغالگر قدس
در نهایت باید گفت که افشای روایت های مختلف در مورد سرنوشت فرمانده یگان 8200 ارتش اسرائیل پس از اجرای عملیات اربعین حزب الله لبنان، تیر خلاص به این تشکیلات مهم و حساس در منظومه دستگاه های اطلاعاتی صهیونیست ها در بحبوحه تحولات چند ماهه اخیر در سطح منطقه بوده است.

پیش از این نیز یگان 8200 ارتش اسرائیل با انتقادات مختلفی به دلیل ناتوانی آن در حراست از اسناد مهم و محرمانه رژیم اشغالگر قدس و دستیابی هکرها به آن ها و افشای این اسناد در شبکه‌های اجتماعی رو به رو بود. حال اینکه حزب الله لبنان با موفقیت توانسته مقر مهم این یگان در گالیلوت را هدف قرار دهد و سرنوشتی مبهم را برای فرمانده این یگان رقم بزند، بار دیگر این گزاره را به ساکنان فلسطین اشغالی و متحدان صهیونیست ها یادآوری می کند که بهتر است روایت های افسانه ای و متوهمانه در مورد قدرت قابل توجه رژیم اشغالگر قدس را باور نکنند و در حقیقت، تکیه بر باد نداشته باشند.

معادله ای که به ویژه در شرایط کنونی که شاهد برگزاری اعتراضات و اعتصابات گسترده در اراضی اشغالی علیه نتانیاهو و دولتش با محوریت ضرورت خاتمه دادن فوری به جنگ غزه هستیم، حامل پیام های معناداری است.

نظر شما