شناسهٔ خبر: 55168906 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

نگاه ویژه به پیشگیری از وقوع بحران اولویت دارد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: نگاه ویژه به پیشگیری از وقوع بحرانهایی با خسارت های جبران ناپذیر در کشور اولویت دارد.

صاحب‌خبر -

نشست تخصصی مدیران بحران کلانشهر‌های کشور با حضور شهردار مشهد، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و معاون قضایی دادستان کل کشور در کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد.

محمد حسن نامی در این نشست گفت: برای جلوگیری از وقوع رخداد یک بحران در کشور باید در بحث پیشگیری نگاه ویژه و به خصوصی داشته باشیم.

او گفت: زلزله یک پدیده طبیعی است، ولی با توجه به توسعه زندگی شهری به خصوص در کلانشهر‌ها وقوع این پدیده باعث بوجود آمدن بحرانی شدید می‌شود.

نامی گفت: باید هر چه در توان داریم را انجام دهیم تا تلفات از یک بحران به کمترین مقدار خود برسد و در این راه نباید از هیچ کوششی دریغ کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در بحث زلزله باید از مصالح و سازه‌هایی استفاده کنیم که بتوانند زلزله‌هایی تا ۸ ریشتر و بعضا بیشتر. را تحمل کنند که با ساخت اینگونه مصالح از وقوع بحرانی با خسارت‌های جبران ناپذیر جلوگیری کرد.

نامی گفت: مهم‌ترین چالش در کشور‌ها و به خصوص کشورما کنترل و مدیریت بحران‌ها و اتفاقات در کلانشهر‌ها است و برای همین و در راستای جلوگیری از بحران‌ها باید جلوی رشد کلانشهر‌ها گرفته شود.

او گفت: در کشور منافع عمومی و پیشگیری از بحران‌ها اولویت دارد و ما به عنوان سازمان حامی منافع مردم نباید بگذاریم پدیده‌ای طبیعی به بحران تبدیل شود.

نظر شما