شناسهٔ خبر: 55144946 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سخنگوی فدراسیون فوتبال:

با بازیکنانی که در نظم اخلال ایجاد کنند برخورد می‌شود/ مظلومی ناراحت نبود خسته شد

اصولی گفت: این سرمربی است که بازیکن را مشخص می‌کند و با ملی پوشانی که در نظم اخلال ایجاد کنند برخورد می شود.

صاحب‌خبر -

احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال پس از جلسه اعضای هیئت رئیسه فدراسیون و رای به ماندن اسکوچیچ، در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد.

با اسکوچیچ ادامه می دهیم

اصولی درباره ابقای اسکوچیچ گفت:  بر اساس مولفه‌هایی که مدنظرمان بود، به گفتگو نشستیم و تصمیم بر این شد که سرمربی تیم ملی ایران دراگان اسکوچیچ بماند.

مظلومی ناراحت نبود، خسته شد

او درباره ناراحتی اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال که همین چند روز پیش، صلاحیت اسکوچیچ را تایید نکرده بودند هم گفت: ما قطعا در حسن نیت و سابقه دوستان در کمیته فنی تردیدی نداریم. بسیار از آنها متشکریم که در این خصوص زحمت کشیدند و بحث‌هایی داشتیم و عرض کردم که موضوع زوایای مختلفی داشت. حتی در مورد بحث فنی هم بحث شد . البته ناراحتی هم برای آنها پیش نیامد و به دلیل اینکه جلسه طولانی بود، پرویز مظلومی خسته شده بود و برای رفع خستگی بیرون آمد و موضوع ناراحتی او نبود.

با هر بازیکنی که نظم تیم ملی را بر هم بزند برخورد می کنیم

برخی بازیکنان تیم ملی موافق اسکوچیچ بودند و بسیاری از باتجربه های تیم هم مخالف او. اصولی درباره این دودستگی گفت : مهم ترین مولفه در حال حاضر ایجاد وفاق، همدلی، اتحاد و پرهیز از انشقاق و جوسازی و فضاسازی در هر سطحی از حوزه فوتبال و تیم ملی ما است. هیئت رئیسه در این خصوص بیانیه ای هم منتشر خواهد کرد که روی سایت فدراسیون قرار می‌گیرد. هیئت رئیسه قاطعیت خودش را نشان داده و همه دیده‌اند؛ با هر کسی در هر سطحی که بخواهد در این نظم اخلال ایجاد کند و تمرکز تیم ملی را به هم بزند که منتج به یک فضای ملتهبی مثل این دو هفته شود، قطعا بر اساس قوانین و مقررات و آیین نامه هایی که در دسترس است برخورد خواهد شد.

 بازیکن، سرباز تیم ملی و سرزمین ما است. هرکدام از ما وظیفه مشخصی داریم که باید در همان چارچوب و نقش تعریف شده عمل کنیم. هرکس هم بخواهد از این چارچوب و نقش خارج شده و اخلالی ایجاد کند، طبیعتا راه‌های قانونی برای برخورد با این موضوع وجود دارد. بحث تهدید نیست، من فقط تذکر می‌دهم و به نمایندگی از اعضای هیات رئیسه یادآوری می‌کنم که این راه‌ها وجود دارد.

 بازیکن برایش فرقی ندارد که چه کسی سرمربی است. جایگاه سرمربی روشن است، این سرمربی است که بازیکن را مشخص می‌کند نه اینکه بازیکن سرمربی را مشخص کند.

هیئت رئیسه مسئول نتایج تیم ملی است

سخنگوی فدراسیون با اعلام اینکه مسئول نتایج تیم ملی ما هستیم گفت :  اگر به غیر از اسکوچیچ هم کسی روی نیمکت تیم ملی می‌نشست مسئولیت نتایج با هیئت رئیسه بود. انتخاب خودمان را عرض کردیم. درواقع تداوم انتخابی است که قبلا انجام شده. بحثی است که قبلا بارها ماجدی گفته بود که سرمربی اسکوچیچ است.

با دراگان تا پایان جام ملت ها

سخنگوی هیئت رئیسه فدراسیون در خصوص اینکه دراگان تا چه زمانی سرمربی تیم ملی است گفت: اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی ایران می‌نشینند. ایشان تا پایان جام ملت‌های ۲۰۲۳ هم قرارداد دارند و ان‌شاءالله همکاری‌شان تداوم داشته باشد. بحث نظم دادن به تیم ملی برای ما خیلی مهم است و در این فضا قطعا اتفاقاتی می‌افتد و در روزهای آینده کادر تقویت می‌شود.

 

 

نظر شما