شناسهٔ خبر: 5510778 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

طیب نیا:

درحذف یارانه نقدی پردرآمدها تابع مصوبات مجلس هستیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی باتاکید بر اینکه در حذف یارانه نقدی پردرآمدها تابع مصوبات مجلس شورای اسلامی هستیم ، گفت :‌ هیچ فردی با پرداخت یارانه نقدی با شیوه گذشته موافق نیست

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو» علی طیب نیا پس از پایان همایش سیاست های پولی و ارزی در جمع خبرنگاران افزود : شیوه کنونی در پرداخت یارانه نقدی تاعادلانه و ناکارآمد است.


وی با اشاره به اینکه این منابع می تواند برای رونق تولید ، اشتغال و اقتصاد هزینه شود ، گفت :‌ بر اساس مصوبات مجلس دولت موظف شد افراد پردرآمد را شناسایی کند که خطای زیادی دارد.


وزیر اقتصاد گفت :‌ در این روش هر چه افراد مشمول حذف یارانه بیشتر شوند، خطا نیز افزایش می یابد.


طیب نیا ادامه داد :‌وزارت تعاون ،‌کار و رفاه اجتماعی در اجرای مصوبه مجلس شناسایی پردرآمدها را آغاز کرده است و تلاش می کند با راه اندازی سامانه های اطلاعاتی این کار با خطای کمتری انجام شود.


وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه برای پرداخت یارانه نقدی به روش دیگری اعتقاد دارم ، گفت : بعد از انقلاب اسلامی نهادهای موفق حمایتی مانند کمینه امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی تاسیس شدند و شبکه گسترده ای از خانوارهای نیازمند به حمایت دارند.


طیب نیا گفت : این نهادهای این امکان را دارند که بر اساس ارزیابی درست ، خانوارهای کم درآمد را شناسایی کند و به جای حذف پردرآمدها ؛ یارانه نقدی به این خانوارها پرداخت شود.


وی گفت : در این روش هر فردی که خود را نیازمند به یارانه نقدی می داند هم می تواند به نهادهای حمایتی مراجعه کند و از آن بهره مند شود.


وزیر اقتصاد تصریح کرد : پرداخت یارانه به خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی پیشنهاد من بود که البته مجلس شیوه دیگر را تصویب کرد .

نظر شما