شناسهٔ خبر: 5530554 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

عضو هیات علمی دانشگاه لرستان:

یارانه مانند استخوان درگلوی برخی مسئولان گیر کرده است

عضو هیات علمی دانشگاه لرستان گفت: یارانه مانند استخوان در گلوی برخی مسئولان گیر کرده است به گونه ای که نه می توانند آن را بخورند و نه بیرون دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از خرم آباد، محمد علیزاده دوشنبه 12 خرداد در کارگاه آموزشی گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی با تاکید بر بیمه و تامین اجتماعی که با حضور کارکنان دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت: یارانه مثل استخوان در گلوی برخی مسئولان گیر کرده به گونه ای که نه می تواند آن را بخورد و نه بیرون دهد و با این حال هیچ دولتی نیز نمی تواند آن را حذف کند چون با کاهش آراء مواجه می شود.

 

وی با بیان اینکه نفتی که ما از محل فروش آن پول یارانه را پرداخت می کنیم متعلق به نسل های آینده است و به نوعی امانتی در دست ما است افزود: یارانه ثروتمندان باید طع شود؛ اما در مقابل یارانه نیازمندان و کسانی که مستحق در یافت این پول هستند به 150 تا 200 هزار تومان افزایش پیدا کند.

 

عضو هیات علمی دانشگاه لرستان گفت: 50 ما و در هر ماه 3000 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت شده است؛ اما ای کاش پرداخت یارانه به صورت نقدی را به سمت ارائه خدمات درمانی رایگان سوق می دادیم.

 

علیزاده در ادامه به تشریح بندهای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از جانب رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: تمام رفتارهای اقتصادی مورد نیاز یک فرد در سیاست های 24 گانه اقتصاد مقاومتی نهفته است.

 

وی از بهره‌وری، اقتصاد دانش بنیان ،سهم‌بری عادلانه، افزایش تولید داخلی، فعالسازی امکانات، منابع مالی و نیروی انسانی، امنیت غذایی، مدیریت مصرف، اصلاح نظام مالی، حمایت از صادرات، توسعه حوزه عمل مناطق آزاد، ،افزایش قدرت مقاومت، افزایش ذخایر راهبردی نفت وگاز، صرفه جویی در هزینه‌های عمومی کشور، افزایش ارزش افزوده، تقویت و فرهنگ جهادی به عنوان بخشی از کلید واژه های مطرح شده در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از جانب رهبر معظم انقلاب نام برد.

 

عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه لرستان در ادامه با اشاره به اینکه امروز کشور از ارائه آمارهای دروغ رنج می برد گفت: مشکل ارائه آمار و اطلاعات دروغ داریم به گونه ای که امروز مرده های ما هم یارانه می گیرند و با این حال تا زمانی که به سمت شفافیت در آمارهای اقتصادی پیش نرویم مشکلات پابرجا خواهند ماند.

 

علیزاده اظهار کرد: وضعیت آماری به گونه ای است که امروز آمارهای ارائه شده توسط سه مرجع آماری کشور با هم متناقض هستند.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه از حیث فساد کشورمان در رتبه 136 دنیا قرار دارد ادامه داد: دولتی که به جای نظارت و رصد مشغول توزیع قند و چای شود دولت موفقی نیست و با فساد و تورم  مواجه می شود.

نظر شما