شناسهٔ خبر: 55105848 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کارشناس صهیونیست:

نیرو‌های عادی حزب‌الله نسبت به سربازان «اسرائیل» باتجربه‌تر و قوی‌تر هستند

یک کارشناس نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اعتراف کرد نیرو‌های عادی حزب‌الله توانایی‌های بیشتری نسبت به سربازان این رژیم دارند.

صاحب‌خبر -

ایال پینکو، استاد دپارتمان تحقیقات سیاسی دانشگاه بار ایلان و کارشناس استراتژی نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی تأیید کرد که «سربازان متوسط ​​در حزب‌الله از سربازان متوسط ​​اسرائیلی با تجربه‌تر و آموزش دیده‌تر هستند».

پینکو در این خصوص به روزنامه صهیونیستی جروزالم پست گفت: «حزب‌الله یک ارتش بسیار سازمان‌یافته است. اسرائیل نمی‌تواند جنگ با او را تحمل کند، زیرا خسارات آن بسیار زیاد خواهد بود. قدرت آتش حزب‌الله بسیار زیاد است و اصلاً مشخص نیست که اسرائیل بتواند با آن مقابله کند یا خیر. قدرت نظامی حزب‌الله از سال ۲۰۰۶ افزایش یافته است. علاوه بر زرادخانه راکت‌ها و موشک‌ها، اعتقاد بر این است که این جنبش بیش از ۱۰۰ هواپیمای بدون سرنشین دارد.

دو روز پیش، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، درباره تهدید بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر یورش به سوی بیروت، صیدا و صور اظهار نظر کرد و تاکید کرد: «همه اسرائیلی‌ها می‌دانند که صحبت درباره ورود لبنان خالی است». او به گانتس توصیه کرد که «تجربه جنگ جولای را در آخرین روز‌های آن که تصمیم به ورود به بنت جبیل گرفتند، مرور کند. 

 

نظر شما