شناسهٔ خبر: 55076870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار خراسان جنوبی: مدیران در مسائل فرهنگی دغدغه‌مند باشند

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر مدیران ما در مسائل فرهنگی و فریضه امر به معروف و نهی از منکر دغدغه‌مند باشند، در این امر موفق‌تر خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز چهارشنبه در نشست شورای استانی امر به معروف و نهی از منکر که با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد افزود: تحول‌گرایی در دستور کار جدی دولت سیزدهم قرار دارد و این تحول فقط در حوزه معیشت و اقتصاد متوقف نشده، هرچند در این حوزه دولت جراحی‌های بزرگی اقتصادی را در راستای تحول انجام می‌دهد.

وی گفت: در کنار تحول اقتصادی، دولت در حوزه‌های فرهنگی هم بسیار دغدغه‌مند است و در سطح کشور قرارگاه عفاف و حجاب تشکیل و شرح وظایف آن به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: الان وظیفه دستگاه‌های اجرایی استان این است که ترویج موضوعات فرهنگی از جمله موضوع عفاف و حجاب، رعایت شئونات اسلامی و نماز اول وقت را در دستور کار خود قرار دهند و در این زمینه دغدغه‌مند باشند.

وی گفت: باید از فضای همدلی بین سه قوه در کشور بیشترین استفاده را در جهت ترویج موضوعات فرهنگی، عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم، در این خصوص با سرعت قابل قبول و منطقی پیش برویم و از جهتی دچار خطا و اشتباه هم نشویم.

قناعت با اشاره به اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر براساس آموزه‌های دینی افزود: اگر از این موضوع در کشور و نظام غفلت کنیم قطعا مشکلات فراوانی در جهت پیشرفت و تعالی نظام اسلامی ایجاد خواهد شد.

امر به معروف و نهی از منکر یک جبهه است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند هم در این نشست گفت: امر به معروف و نهی از منکر نسبت به سایر فرایض دینی مانند دریا به قطره است و حتی بیشتر از این، چرا که دشمن تهاجم می‌کند و این یک جبهه است که باید همه ساز و کارهای لازم از سخت‌افزار و نیروی انسانی آن که فرصت طلایی در اختیار است، فراهم شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی افزود: امیدواریم در این فریضه اهم، مسوولیت انسانی و اسلامی خود را به بهترین شکل انجام دهیم.

وی گفت: از جهت اینکه این مساله قانون است و در هر کشوری این گونه نیست که همه فلسفه یک قانون را برای تک تک افراد باز کرد؛ وقتی قانون است باید برای همه رعایت شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی ادامه داد: نباید به این موضوع اکتفا کنیم و چه خوب است که از جهت نرم‌افزاری و منطق و فلسفه عملی یک عده در کنار زحماتی که می‌کشند در بعد تبلیغاتی و محتوایی به گونه‌ای دست مبلغ و تذکر دهنده را پر کنند تا منطق قوی داشته باشد.

وی با بیان اینکه کار امروز دشمن تهاجم به فرهنگ و حجاب است گفت: رسانه‌های ملی و مکتوب در بهترین شرایطی که مخاطب قرار دارد از نوع محتوا، شعار و فلسفه اجتماعی و حقوقی با مردم صحبت کنند تا مردم همان گونه که در جهت اقتصادی محروم‌ و ۲۰۰ سال تحت تاثیر بیگانه بودند اما بیش از آن در سلطه‌های فرهنگی است که مظلوم هستند و باید از جهات موثر مردم را یاری کنیم.

نظر شما