شناسهٔ خبر: 55071768 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش تعداد مدارس بی‌امکانات، نتیجه ای جز آسیب نخواهد داشت

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس را از حیث کیفی باید توسعه داد؛ چرا که افزایش تعداد مدارس بی‌امکانات که مانند قارچ از خاک سر برآورده اند راهبردی جز آسیب نخواهد داشت.

صاحب‌خبر -

صادق ستاری‌فرد گفت:در سال‌های گذشته ایام غیر درسی به طور کامل رها شده و فوق برنامه‌هایی چون تئاتر و سرود از بستر آموزشی ما رخت بر بسته اند؛ در حالی که لازم است این برنامه‌ها احیا شده و در دستور کار قرار گیرند.

او گفت: اگر سیاست امروز آموزش و پرورش کشور، تربیت تمام ساحتی آن‌ هم بر پایه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد، به قطع این مهم نیازمند الزاماتی است. تربیت تمام ساحتی، معلم تمام ساحتی نیز احتیاج دارد. آن چنان‌که معلم تمام ساحتی نیز باید در دانشگاه‌ها، به ویژه دانشگاه فرهنگیان تربیت شود.

او گفت: باید فرهنگسازی کنیم و بگوییم می‌رویم زیارت مدرسه؛ چرا که نه‌ تنها معلم شخص مقدسی است، بلکه فعل معلمی هم امر ملکوتی‌ است. پس مدرسه به عنوان محل این امور مقدس از ساحت ویژه‌ای برخوردار است. معمار کبیر انقلاب اسلامی فرموده‌اند تعلیم و تربیت عبادت است.

به گفته معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش مدارس را از حیث کیفی باید توسعه داد؛ چرا که افزایش تعداد مدارس بی‌امکانات که مانند قارچ از خاک سر برآورده اند نتیجه ای جز آسیب نخواهد داشت.

او گفت: تنها عدد کمی که در سند تحول بنیادین بدان اشاره شده، در این بند آمده است؛ مدارس را باید با چشم‌انداز ۵۰ سال آینده ترسیم کرد.

ستاری فرد  گفت: لازم است تمرکز مطالبه‌گری را از روی رتبه‌بندی که دستور اجرای آن ابلاغ و شورای محترم نگهبان نیز در کسری از ثانیه آن را تایید کرد، بر مباحث کیفی و محتوایی دیگر عرصه‌های آموزش و پرورش سوق داد.

نظر شما