شناسهٔ خبر: 55046576 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

اعتراض نیروهای پیمانکاری بخش فروش بلیط مترو به بی‌قانونیِ پیمانکاران

مهم‌ترین مشکل نیروهای پیمانکاری بخش فروش بلیط مترو اجبار به انجام اضافه‌کار بدون دریافتِ دستمزد است. به گفته‌ی آن‌ها؛ این نیروها گاهی کل هفته را بدون تعطیلی کار می‌کنند.

صاحب‌خبر -

جمعی از نیروهای پیمانکاری بخش فروش بلیط مترو در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدم تغییر وضعیت و ادامه‌ی بی‌قانونی‌های پیمانکارِ خود خبر دادند. 

مهم‌ترین مشکل این نیروها، اجبار به انجام اضافه‌کار بدون دریافتِ دستمزد است. به گفته‌ی آن‌ها؛ این نیروها گاهی کل هفته را بدون تعطیلی کار می‌کنند. 

آن‌ها همچنین می‌گویند: مجبوریم بعد از پایان کار روزانه به بانک برویم و پولهای نقدِ باجه را وارد حساب شخصی و بعد با دستگاه پُز وارد حساب شرکت کنیم. این پروسه هر روز دو ساعت طول می‌کشد. انجام این کار جزو وظایف ما نیست و برای این دو ساعت کار اضافی، حقوقی دریافت نمی‌کنیم. 

این نیروها می‌گویند: ما پولی بابت تعطیل کاری و نوبت کاری نمی‌گیریم. هر دو سه ماه یکبار به ما فیش حقوقی می‌دهند واگر پولی از حقوق ماهانه‌ی ما کم شود، نمی‌دانیم این پول برای چه کم شده و کسی پاسخگو نیست. 

نیروهای پیمانکاری بخش فروش بلیط مترو می‌گویند: پیمانکار از ابتدای سال پایه سنوات ما را صفر کرده است درحالیکه بسیاری از نیروها بالای ۸ سال سابقه‌ی کار دارند. 

آن‌ها می‌گویند: پیمانکارِ ما همان پیمانکار سابق است اما چون اسم شرکت را تغییر داده به ما می‌گویند سنوات شما صفر شده است. در واقع به این بهانه که با شرکت جدیدی قرارداد بسته‌ایم سنوات ما را صفر کرده‌اند در حالیکه ما برای همان شرکت سابق کار می‌کنیم. 

این نیروها از بازرسان کار می‌خواهند نظارتی همه جانبه بر اوضاع آن‌ها داشته باشند. 

نیروهای پیمانکاری بخش فروش بلیط مترو همچنین با اشاره به عملکرد پیمانکاران می‌گویند: کار با پیمانکاران باعث تضییع حقوق کارگران می‌شود. 

آن‌ها خواستار تصویبِ طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس هستند و ابراز امیدواری می‌کنند که این طرح مشمول حال آن‌ها نیز بشود.

نظر شما