شناسهٔ خبر: 55013284 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مسئول خبر داد:

سمپاشی ۲۲۰۰۰ مترمربع جایگاه دامی در راز و جرگلان برای کنترل بیماری کریمه کنگو

اعظم قهرمانی

رئیس شبکه دامپزشکی راز و جرگلان از سمپاشی ۲۲۰۰۰ مترمربع جایگاه دامی در این شهرستان برای کنترل بیماری تب خون ریزی دهنده کریمه کنگو خبر داد.

صاحب‌خبر -

دکتر شاهین قهرمانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: به منظور کنترل و نظارت بهداشتی لاشه های استحصالی در عید سعید قربان تعداد ۱۶ اکیپ ثابت و سیار شامل ۶ دکتر دامپزشک و ۱۰ کارشناس نظارت بهداشتی در سطح شهرستان راز و جرگلان حضور خواهند یافت.

وی گفت: در راستای آماده سازی و افزایش خدمات رسانی بهداشتی و اطلاع رسانی عمومی در خصوص خطرات ناشی از کشتار غیر مجاز و خارج از چرخه نظارت دامپزشکی و به منظور کاهش خطرات ناشی ابتلا به بیماری های مشترک بین انسان و دام از طریق کشتار دام ها از قبیل تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، تب مالت و هیداتیدوز و ... از ماه گذشته با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان تعداد ۹ کلاس آموزشی برای اهالی شهرستان برگزار شده که ۲۱۰ نفر از اهالی به صورت مستقیم تحت آموزش قرار گرفته اند.

دکتر قهرمانی افزود:در این راستا و جهت جلوگیری از تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو ۲۲۰۰۰ متر مربع اماکن دامی و تعداد ۶۰۰۰ راس رام سبک سم پاشی شده و مقدار ۱۵۲ لیتر سم رایگان بین دامداران این شهرستان توزیع گردیده است همچنین جهت ضد عفونی و مبارزه با حشرات موذی و آماده سازی کشتارگاه شهر راز جهت خدمت رسانی به شهروندان محترم در روز عید قربان ضد عفونی و سم پاشی کامل سالن و محوطه کشتارگاه دام شهر راز صورت پذیرفته است.

دکتر قهرمانی در پایان از شهروندان خواست حتی المقدور از کشتار دام های قربانی و نذری خود در منازل و معابر خودداری نمایند و دام قربانی خود را جهت کشتار به کشتارگاه ارجاع دهند تا نظارت بهداشتی بر روی لاشه ها صورت پذیرد و از آلوده شدن معابر و منازل و ایجاد آلودگی زیست محیطی جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام

نظر شما